Gå til innhold

Ammet dere virkelig 5 ganger pr natt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av et annet innlegg lenger ned om å ha baby på eget rom. Argumentet mot er at man må stå opp 5 ganger pr natt..... det har jeg faktisk aldri gjort. Er det bare jeg som har vært heldig? Si at man legger seg klokken 23.00 og står opp 07.00. Det er 8 timer natt. Ammet dere virkelig 5 ganger på de 8 timene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet annenhver time på det verste så det kan fort bli fem ganger, det! ;)

Skrevet

Nei, ikke så ofte. Husker ikke helt, men ikke så ofte. Men har jo hørt om dem som må det, da...

Skrevet

Nei det gjorde jeg ikke, 3 ganger er mer rett. Men jeg orket nå ikke å stå opp 3 ganger heller jeg da *lat*, så her ble det samsoving ;-).

Skrevet

He he, når du sier det slik, så virker det litt rart ja.

Nå ammet ikke jeg, men datteren min måtte ha mat hver tredje time de første månedene, og ikke engang jeg var oppe så ofte. Bare tre ganger faktisk mellom 23.00 og 07.00.

Skrevet

Noen regner vel med både 23-måltidet og 7-måltidet, og ammer man både 23 - 01 - 03 - 05 og kl 07, så blir det 5 ganger tilsammen det. Men jeg har ikke pleid å regne med det morgenmåltidet kl 07, for da regner jeg det nettopp som morgen og står opp istedet. Var en periode det var så hyppig, ja, men nå har det heldigvis bedret seg igjen. Spiser i 19 - 20 tiden og legger seg like etterpå. Har hendt seg at hun må ha pupp igjen i 24 - 01 tilden. Men så drøyer det helt til kl 04- 05. Så det er helt klart forbedring. Planlegger straks å begynne å kutte enda mer ned, og håper at vi har nattavvent helt i løpet av denne måneden.

Skrevet

Ja, har ammet 5 ganger om natta.. av og til flere.... En periode var det hver time...

Skrevet

Stakkrs deg. Hver time på jo vøre helt grusomt. Blir jo helt utslitt da:(

Skrevet

ammet opp mot 9ganger jeg hver natt=)

og jeg synns fortsatt at jeg var heldig...!!

Skrevet

Hva regner du som natt da? Da jeg ammet, regnet jeg natta fra 23 til 06, ammet da 1 gang i løpet av de timene.

Skrevet

Et triks er å sette seg opp i en stol eller på sengekanten - ikke akkurat vekke babyen, men heller ikke "snuggle" under dynen og puppen og.zzzzzzzzzzzzzzzzz på begge to - for da rekker aldri ungen å spise seg mett.

Men jenta mi spiste lite og ofte, så jeg var vant med å amme annenhver time.

Den mest irriterende kommentaren fra familien min (besteforeldre, gamle tanter) var: "Skal hun ha mat NÅ IGJEN????". Grrrrrr.....

Skrevet

Ahh... har jammen vært heldig jeg da. Ammet en gang om natten helt fra hun ble født..... Heldige meg... :o)

Skrevet

De to første månedene gjorde jeg vel det, men nå som han har blitt litt større (6mnd), så ammer jeg vel 1-2 ganger pr natt.

Skrevet

Jeg ammet bare 1-2ganger om natta, men med de gangene jeg puttet i smokken, roet ned, måtte titte fordi jeg ikke hadde hørt lyd på en times tid ol, så hadde det nok blitt til at jeg måtte stå opp 5ganger om natta i begynnelsen. Heldigvis hadde jeg vogga rett ved siden av meg:-)

Skrevet

Nei har ikke ammet mer enn 2 ganger om natta med noen av barna.

Skrevet

Ammet snuppa hver andre time døgnet rundt jeg.

Og når hun hadde øke uke ( hadde aldri øke døgn, men varte en hel uke) Da ammet jeg hver time.

Derfor samsov vi, funket mye bedre for oss, da fikk jeg sove, og hun fikk mat.

Skrevet

På det verste så ammet jeg faktisk annen hver time døgnet rundt....

Skrevet

Husker ikke hvor mange ganger, men det ble endel.

Ammet hver time eller i beste fall annenhver time på dagen, så det er ikke umulig.

Skrevet

Her i huset ammes det 4 til 5 ganger per natt. Fynker fint det, men håper jo det bare er i begynnelsen.

Skrevet

Når det sto på som verst kunne jeg fint amme 5 ganger i løpet av en natt...:) Heldigvis var det kun i perioder, vanligvis var det ett par-tre ganger i løpet av natta (men mulig at min natt varte lenger enn til kl.7 på denne tiden).

Skrevet

Jepp, helt til jeg ikke klarte mer og fikk gubben til å gi flaske på natta. Da ble det helt slutt på nattspisingen. Snuppa var 5 mnd da.

Skrevet

Nei, ikke mer enn to ganger, og det var de to første mnd :)

Skrevet

Nei, ikke så mye som 5 ganger pr natt.

Skrevet

Når vi kom heim ifrå sjukehuset ammet eg rundt midnatt og deretter kl 5. Fram til 4-5 mnd. Deretter la ho seg rundt 20 og sov til 6.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...