Gå til innhold

Hjelp! Det "knekker" i leddene til lillemor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer masse knekkeluder fra leddene til lillemor, og vi kjenner leddene rører på seg. Merka det færste gang for fem dager siden kanskje, og det har bare blitt værre.. Hun er 4,5 mnd. Er dette normalt eller bør jeg oppsøke lege.. Det virker ikke som om det gjør vondt eller noe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen andre som har opplev dette? hmm...

Skrevet

Jenta mi er snart 5måneder, det knekker av og til i armen hennes. Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over det... Vi knekker jo litt i ledda vi også av og til. Tror ikke det er noe å bekymre seg over.

Skrevet

Det er vanskelig å gi svar på dette her. Siden dere opplever at det blir verre, så kan det jo være lurt å få legen til å ta en sjekk. Det trenger absolutt ikke være noe unormalt, for noen barn som voksne har mere "bråkete" ledd enn andre. Men får dere legen til å sjekke, er dere på den sikre siden. Lykke til!

Skrevet

Min har også det fra tid til annen.

Knekker noen ganger i skulderleddene når jeg løfter han opp.

Begynte vel ca når han var 4mnd.

Så lenge leddene beveger seg slik de skal, å babyen ikke har noen smerter. Så tror jeg det går bare fint :)

Mini her har ihvertfall ikke noe problemer med det :)

Skrevet

Knekker også i leddene på gutten min. Har gjort det siden han var født. Ikke noe vondt, så regner med det er helt normalt:)

Skrevet

Lillegutten vår og hadde samme knekkelyden i leddene når vi løftet han opp og han leet på seg. Spurte HS om dette og hun svarte at denne lyden kommer av at det ikke er dannet brusk i leddene ennå, så det er ikke den " smøringen" det skal være der. derfor blir det vakum når de bruker leddene. Da kommer det en knekkelyd. Ikke farlig i det hele tatt. Alle barn har denne knekkingen, men i varierende grad, så noen vil det høres på mens andre ikke. Dette er jo svaret så lenge denne knekkingen ikke gjør vondt. Lillegutt er 7 mnd nå, og knekkingen er nesten borte så tydelig at brusken begynner og komme nå.

Skrevet

Det er helt normalt har barnelege og HS sagt :-). Min sønn knekker også i ledd. Han gjør det ennå og han har blitt 9 mnd. Men det har nok blitt bedre.

Jeg hørte det knakk da han lå inni magen også :-). Spesiell opplevelse...

Skrevet

Knekkingen i skuldrene har jeg og lurt på! Da jeg spurte hs, fikk jeg ikke noe fornuftig svar.

Så takk for oppklaringen, lillemor og nurket :)

Skrevet

bare hyggelig og kunne hjelpe! :-)

Skrevet

Ah, supert! Takk for alle svar :-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...