Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg traff min kjære i desember, og vi ble sammen i januar. Alt har gått ganske raskt, og jeg kjenner jeg er litt usikker på hva andre vil si, siden vi ikke har vært sammen så lenge. Jeg vet helt sikkert at det er dette jeg vil, og at jeg vil dele livet mitt med ham. Vi er jo ganske voksne mennesker begge to, jeg er 28 og han er 26, og jeg mener at man bestemmer seg litt fortere på hva man vil og hva man ikke vil når man er blitt såpass voksen. Han er helt klar for barn, og sier av og til at han er redd for at jeg ikke er klar, men det er jeg garantert! Vi har allerede tatt en diskusjon om samboerskap, at vi skal til advokat og få satt opp en skikkelig samboerkontrakt og alt det der som pleier å være vanskelig å snakke om...

Hva synes dere? Er det for tidlig å begynne å planlegge barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser at nicket mitt står fra forrige gang jeg var gravid....Da mistet jeg barnet mitt etter tre mnd, men jeg føler meg veldig heldig for å få en ny sjanse.

Skrevet

Ja jeg syns det er for tidlig å planlegge barn. Men jeg gjør akkurat det samme! :) Vi begynte veldig raskt å snakke om barn. Jeg blir 28 i år og han blir 35 straks. Vi syns begge det hadde vært ideelt å ha vært sammen lengre og ikke minst ha bodd sammen en god stund før vi lager barn. Men vi klarer ikke vente! Og det kan jo også ta tid å klare å bli gravide, pluss at det tar 9 mnd å være gravid. Så ting tar tid og vi syns det er greit å rett og slett bare hoppe i det. Han foreslår at jeg slutter på pilla etter eksamen midt i mai. Så det er planen. Gleder meg masse. Er enig i det du sier at når man begynner å bli såpass voksen så har man kanskje skaffet seg endel erfaring og har kanskje noen forhold bak seg, så man blir mer sikker på hva man vil ha og hva som føles rett. Har en venninne som ble planlagt gravid seks mnd etter de møttes og hun måtte tåle endel kommentarer, folk spurte om det var et uhell at hun ble gravid og slikt. Det syns hun var veldig ubehagelig for barnet var planglagt og ønsket. Men det tyder jo på at folk syns det er for tidlig å lage barn etter så kort tid sammen. Har inntrykk av at enten har folk vært sammen veldig lenge eller så har barnet blitt til ved et uhell veldig tidlig. Vi går for en mellomting :) Jeg er forsåvidt enig i de som sier at man er sikrere på at forholdet vil tåle den testen som det jo er på et forhold å få barn om man har vært lenge sammen. Men noen garantier har man ikke uansett.

Ble litt langt dette men blir så engasjert siden dette gjelder meg også.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...