Gjest Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Jeg ble ordentlig lei meg da jeg klikket inn på et innlegg hvor ei jente spurte om det kan være farlig å gå på kino når man er gravid. Spørsmålet er jo greit nok det, men svarene hun har fått.. Hun fikk jo hodet bitt av jo..! *snufs* Jeg antar at det er flere hormonelle gravide der ute i vårt langstrakte land og at det er pga hormoner at enkelte svar er så biske. Nå har det seg slik at jeg mener ingen spørsmål er for dumme og de fleste spørsmål fortjener et fornuftig svar. Når man får slike sure og avvisende svar på ting man faktisk lurer på, og kanskje bekymrer seg over, kan mange begynne å vegre seg for å spørre om saker og ting. Det gjelder faktisk ikke bare her inne, men også for å stille spørsmål til legen eller jordmoren. For når man får beskjed om at man spør om opplagte, eller tåplige, ting, blir man fort litt nervøs for å dumme seg ut mer enn nødvendig. Jeg har lært at dersom man ikke kan si noe positivt til et annet menneske, så er det faktisk bedre å holde kjeft...
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Støtter den! Dessuten blir man jo lett så usikker og forvirret. Alt som blir sagt at man kan/ikke kan. Det er bedre å spørre her og få svar enn å måtte gå rundt og være usikker. Ikke alle er like, ikke alle tar det som kommer som en selvfølge. Ingen grunn til å gjøre narr av noen for at spørsmålene er litt "på tur".
snart mor til 3 Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 god morgen rose_of_ice ... får virkelig håpe ikke alle tar alt som blir sagt her som fakta... er nok mange ikke bare hormonelle men overhormonelle samt overhysteriske gravide her inne.. og er merkelig nok mange som særiøst tror at det er farlig å dra på kino når man er gravid.. ungen vil bli skadet for livet pga høye lyder og lysbilder.. av og til kan man lure på hvor folk henter informasjonen sin fra....
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 er vel ikke så rart synes nå jeg. At man plutselig i et dummhetens øyeblikk lurer på om man kan gå på kino når man er gravid. Noen ganger vibrerer jo stolene som bare det under høye lyder og bass, samtidig som man har hørt man ikke kan bruke vibrator fordi fosteret kan løsne eller man kan endre hjertelyden på babyen.
Gjest Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Jeg er enig i det, sommerfugl.. Man kan ikke legge under en stol at det kommer mange rare spørsmål her, men man behøver jo ikke å føle seg skutt, hengt og drept hvis man skulle være så uheldig og stille et dumt spørsmål da. I min verden er det ganske opplagt hva man skal gjøre dersom et dyr utvikler uønsket atferd eller at det er helt ok å ta halselinser for vond hals. Det er ingenting som er så rart med at man vralter når man går, elsker/hater kroppen sin, redd/ikke redd katter.. Og jeg har aldri vært redd for å bruke glidemiddel under graviditeten. Så vi er fullstendig enige i at det er mange "tåplige" spørsmål her inne, men jeg mener at alle bør bli behandlet slik man selv ønsker å bli behandlet. Av tidligere debatter har vi jo sett at både du (sommerfugl) og jeg mener at enkelte temaer er oppbrukt, men det er allikevel mange som sitter inne med meninger om akkurat det temaet og som vil lufte dem. Like så fullt er det nok mange gravide der ute som mister hodet litt og tror at det meste kan være farlig - både for en selv og barnet. Jeg orker ikke å komme med noen forslag nå, for det skaper bare nye debatter.. Men jeg tror vi alle kan være enige i at det er mye mer hyggelig å få et saklig og hyggelig svar når man poster et innlegg, i stede for disse bitre, spydige tilbakemeldingene om at det ikke er rart at det finnes så mange utro menn med gravide kvinner hjemme. Eller at gravide som røyker er egoistiske barnemordere.. Eller at de som faktisk bekymrer seg over om høy lyd kan være skadelig, får til svar at ungen kommer til å bli født døv. Så er det mange som mener at man kan google seg til svar på det aller meste. Eller man bør kunne vente til man kan få snakket med en fagperson. Ja, i noen tilfeller er jeg enig i det.. Men hva skal vi med en slik side da? Hvis vi ikke kan spørre andre gravide om noe som helst? Da puppene mine begynte å lekke, ble jeg akutt bekymret for hvordan jeg skulle takle det - håndterer jeg dette riktig? Jeg syntes det virket ganske tåplig å skulle ringe føden fordi puppen min lekker væske, så da skrev jeg inn her i stede. Og jeg fikk masse positive svar =) Nå har jeg forresten sjelden blitt halshugget for innleggene mine her og det er jeg veldig glad for (!), men det har jo hendt at jeg har svart andre før jeg har tenkt meg om og endt opp med å såre vedkommende fordi jeg ikke leste innlegget godt nok. I tillegg er det mange som klager over at tonen er så negativ her på BIM. Så rart da..!?! Dersom folk kunne holdt seg for gode til å skrive sure svar på andres innlegg, men heller svart saklig og greit.. Da hadde ikke tonen blitt så negativ da. Eller er det jeg som er helt på jordet her?
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Nå blir det nok bedre skal dere se, for nå forsvinner jo den beryktede "NN". Da er det ikke så mange som tør å svare så brutalt og stygt lenger... Men på en måte skjønner jeg fakrisk hun som spurte det kino spørsmålet altså,for det står ganske mange steder at på slutten av et svangerskap KAN høye lyder føre til hørselsproblemer for babyen.Men det er jo det at da er det betraktelig høyere lyder en en kinosal det er prat om antageligvis..Og så er det jo det at folk spiller musikk og prater til babyen sin og da tenker de antageligvis det at det er jo mye høyere lyd i en kinosal så da synes de det blir skummelt. Er ikke så bekymret for lydnivå her,men må innrømme jeg faktisk dekker til magen om det blir for mye skrik og skyting "for lenge" utenfor(når f.eks sambo sitter å spiller krigsspill på ps3 på full guffe).......
snart mor til 3 Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 tror ikke du er på jordet...har selv av og til sittet og ventet på å bli halshugget må jeg ærlig innrømme hvis jeg har kommet med synspunkter som kanskje til tider er litt annerledes enn det folk tidligere har svart på en debatt.. det virker nesten som at hvis det første svaret er styrt i en retning så må man for guds skyld ikke være uenig...spesielt siden den første er anonym. kan ikke fatte og begripe hvorfor man skal være anonyme når man svarer på spørsmål..hvis det er snakk om flaue spørsmål så kan jeg forstå det,men.. Selv anser jeg ikke meg selv for å være hysterisk gravid. min mor derimot (hun er jordmor) gir meg av og til et blikk som sier at jeg må slappe litt mer av...hehe.. men sammenliknet med enkelte så er jeg nok verdens dårligste gravide slik jeg lever.. jeg drikker brus,spiser snop, spiser ikke 5 frukter dagen osv osv.. holder meg unna det jeg vet at er farlig og bruker sunn fornuft.. det er tross alt fornuften min som skal oppdra dette barnet etter at h*n er kommet ut og..så velger å tro at fornuften min er god nok..guttungen har ihvertfall vokst opp og blitt stor så noe så veldig galt kan det jo ikke være med meg... Generelt sett så burde alle her inne glatt ignorere de anonyme..det er veldig sjeldent noen er ekle mot andre og signerer med nicket sitt.. og tørr man ikke stå for det så kan de heller bare holde kjeft syntes nå jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå