Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Var på vektkontrol, står på papret mitt at MAD er på 100. Ser at det er en kurve på det på det blå arket, men hva betyr det? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Unnskyld skrivefeil, skal stå papiret - og ikke "på det" to ganger hehe HI
laroos Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 MAD er magemålet på ungen! (De andre målene de bruker å ta: BPD er hodemålet, Femur er lårbeinet) Var på kontroll nylig jeg også, fikk MAD på 88 (uke 33+0), så ganske normalt. På kurva på skjemaet, kan du lese deg til hvor målet du fikk havner ut fra uka du er i. Havner du ikke utenfor kurven, er det ok. Midtlinja er gjennomsnittet.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Var i uke 33+1 den dagen jeg da, MAD var på 100, rett under den øverste streken... da er han ganske stor i kropen lissom da eller? HI
laroos Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Da har han i alle fall et stort magemål - men så lenge han ikke er over streken er det vel ok. Og alt må ses i sammenheng med de andre målene. Hvis du har hodemålet også, så kan du jo sjekke hvor det ligger på den kurva. Femur kan du sikkert google deg fram til (eller kanskje ligger det noen gamle innlegg om det her inne?) Kanskje babyen din har begynt å fete seg opp og har startet med magen? ;-)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Hehe kan godt hende... Hodemålet er faktisk rett under normalen (lå på 88)... men bedre det enn omvendt..!?! Hun sa han var litt større enn til min termin, men innfor så det er sikkert greit.. Fikk bare sjokk da jeg så at MAD'en var så langt over
kaalrot Høygravid!:) Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Jeg var på 3D ultralyd i uke 30 og da lå MAD på 88.. legen sa at gutten vår var litt i + på magemålet;) men ligger rett over normalen på skjemaet så han kan ikke være såå stor..hehe
kaalrot Høygravid!:) Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Rettelse: i uke 31 skulle det stå
Dizzie_mortil3 Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 MAD= mean abdominal diameter BPD= biparietal diameter femur= lårben
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå