Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte bare...Ref. tråden "Så fantastisk det er å amme". Heldige er dere som kan amme, men vi er en fin og god gjeng mødre som ikke har det privilegiet. Dette er ikke for å lage en krangel mellom amming- og flaskemødre, vi er fantastiske mødre alle som en, jeg ville bare lage en koselig tråd til oss flaskeforeldre óg! :-)

Her i huset var det kun amming i en måned, før vi måtte gå over på MME. Vi hadde gode grunner. Trøster oss med at vår lille i hvertfall fikk den viktige råmelken. Legene sier at denne melken er den aller viktigste, det er her barnet henter ut mesteparten av de viktigste anti-allergi stoffene. Skulle gjerne ammet, men når det ikke er mulig, så er det ikke det.

Synes det er veldig kos å se pappen kunne få lov til å gi melk til vår lille, det vet jeg at de begge - og jeg - setter pris på. Vår lille blir god og mett, og jeg kan spise som jeg vil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva var grunnen til at du sluttet helt?

Var det helsesøster som kom med anbefalingen om å slutte helt?

Skrevet

Vår lille har kraftig laktoseintoleranse, blir syk av morsmelk. Gikk ikke opp i vekt, ble til slutt innlagt på sykehus. Så da hadde vi ikke noe valg. Får nå Nutramigen (mme uten melk og soya) på blå resept, fungerer veldig mye bedre.

Skrevet

Syntes det var ganske fantastisk med flaska i begynnelsen, for da kunne pappa trå til om natta også:o) Gutten min fikk min utpumpa melk i 2 uker da vi ikke kunne bruke tid på å få i gang amminga, så han fikk jo den viktige melka:o) Men så var det mme fra da av p.g.a min helse, og helt greit det også:o) Det er fordeler og ulemper med både amming og flaske. Så lenge vi sørger for mat til barna våre bør vi være stolte av det:o)

Skrevet

Helt enig på denne her!!!!

Jeg ammet en periode men måtte slutta pga noen grunner som INGEN her inne har noe med! Det er en privatsak!!! Synes det er så mange som SKAL vite hvorfor noen sluttet og amme, og det mener jeg at ingen har noe med...

Er helt fantastisk å gi flaske :) Ser bare hvor "gal" ungen min blir når jeg kommer ristende på en flaske :) Er så herlig å ha henne liggende inntill meg når hun får mat :)

Skrevet

Endelig kom det en tråd for oss flaskemammaer og! :)

Skrevet

Kjempebra tråd :) Dytter denne, slik at flere flaskemammaer ser den og kan få og gi noen positive innspill!

Hilsen en mamma som ammer (men som også har gitt på flaske i si tid).

Skrevet

Dytter denne! Enig med dere!

Skrevet

Flaska er noe av det beste som er oppfunnet,,,,bedre enn puppen i mitt tilfelle;=)

har vært velsignet med en gørr fornøyd gutt siden han kom til verden siden han får akkurat så mye mat som han trenger!!!

tøft i begynnelsen og ikke kunne amme,men nå er det lagt bak meg og vi koser oss alle sammen,,,,,,pappa,besteforeldre og venner som syns det er gøy og gi mat:=)

Deler gledelig med min sønn:=)

Skrevet

Vi gjør begge deler.

Gir pupp på dagen, og mme siste måltid før han legger seg.

Synes det er kjepe koselig at pappan oxo får den "amme kosen",

Også blir jo mamma hjertet helt bløtt når pappan mater og synger minsten

i søvn :)

Skrevet

Støtter denne tråden :) En fornøyd flaskemamma her som måtte gi opp amminga etterhvert!! Herlig å se gliset på jenta når hun får flaske - hun er såå fornøyd!!

Skrevet

Vi har også bare gode erfaringer med flaske! Gullet ville ikke ha pupp i det hele tatt, så jeg pumpet de første 2 1/2 månedene og deretter fikk han MME. Han er stor og sterk, spiser masse mat, er veldig aktiv, har vært forkjølet kun noen få dager og har som den første i barselgruppa nettopp begynt å krabbe! Så jeg har iallefall ikke noe tro på at barn som får flaske/MME blir svakere/sykere enn de som får morsmelk!!!

Skrevet

Jeg også både ammer og gir litt mme på flaske.

Får stort sett bare flaske på kvelden, men en gang i blandt en gang ellers på dagen og.

Synes dette er fantastisk! Sliten av å amme. Og deilig for meg og hyggelig for han at pappan kan få mate litt, og få denne kontakten!

Flaske er supert! :)

Jeg har ingen "god grunn". Bare sliten og lei av å amme, og orker ikke mase med å øke melkeproduksjonen! Er vel greit det? :)

Skrevet

Det var et nederlag og en sorg for meg at jeg ikke fikk til ammingen, for jeg ville så gjerne! Jeg ammet og pumpet og gav MME på flaske i flere måneder. Men til slutt var det bare ikke mer morsmelk igjen. Selv om jeg strevde og strevde.

Men nå har det gått noen månder og jeg er "kommet over" at ammingen ikke gikk, selv om jeg enda skulle ønske at jeg hadde kunnet amme.

Men når jeg ser på det i perspektiv, så er jeg så utrolig glad for at jeg har en skjønn og frisk liten gutt!! Det er mange som strever med å bli gravide og kanskje aldri får det barnet de ønsker seg. Så om mine pupper ikke fungerte slik de skal, så lever vi i 2008 og er så heldige å ha en bra MME. Min lille gutt er det viktigste for meg, og MM/MME blir ikke så viktig i forhold (selv om det var et slit da sto på som værst :-)

Skrevet

H enig. Jeg delammet i 4 mnd, og deretter ble det bare flaske. Både lillegutt og jeg er veldig fornøyd med løsningen. Trives overhodet ikke med å amme, og er ikke akkurat noen melkeku, og synes amming er noe ordentlig mas.

Og om noen føler for å snakke meg til rette fordi jeg har denne holdningen, kan de ta sin mening og stappe den inn der ryggen skifter navn:)

Skrevet

Sorry, ikke meningen å være anonym.

Skrevet

Nå blir sønnen min et år om to uker og jeg ammer enda, og nå går det fint men det har det ikke alltid gjort. Han var veldig stor da han ble født og ammingen gikk fint til han ble 4-5 uker, etter det gråt han bare med puppen, ammet 2-3 tak også gråt han, så ammet litt også gråt...jeg var flau når jeg ammet blandt folk. fikk det ikke til og følte meg mislykket..svettet som en mann av stess. Husker en dame på ammerommet på senteret som sa " stakkars, er han ikke helt fornøyd i dag"...han var jo ALDRI fornøyd!!!!!

så 10 uker gammel fikk han mme, i samråd med lege og helsesøster (og alle kvinnene i min familie). Etter dette har jeg brukt ammete 3 ganger om dagen, nesesprey som hjelper melken ut og drikke masse vann hele dagen. ikke minst har ammehjelpen vært veldig gode støttespillere!!! derfor tror jeg at jeg er så heldig at jeg fortsatt klarer å amme. jeg gav aldri opp, ikke at jeg mener andre gjor det!!! presiserer det!!!

Men over til det tråden gjelder. Når han fikk flaske lå han helt rolig i armene til meg eller faren og så oss dypt i øynene hele tiden mens han spiste. ingen gråt...deilig...holdt meg gjerne i hånden eller koste med meg...verdens beste følelse

Skrevet

Eh, jo du er en "melkeku" når du setter barn til verden vet du. Det er derfor man får melk og derfor vi er utstyrt med bryster, PATTEdyr... sier det deg noe?

Stakkars unger som har mødre som ikke "trives" med å gi de det mest naturlige i verden.

Denne tråden er det dummeste jeg har lest, hvordan kan man hevde at man ikke er "priviligert" nok tilå kunne amme når mange frivillig velger bort ammingen p.g.a. årsaker man best kan forklare med tankeløshet.

MME er dessverre ikke like bra som MORSMELK, dere vet det og vi ammende mødre vet det.

Skrevet

Hvorfor kunne du ikke gå på diett uten melk da Baby til jul? Sønnene mine har melkeallergi og jeg sluttet å spise alt som inneholder melk og soya, gjorde det i 1.5 år med han eldste.Ville aldri ha sluttet å amme fordi jeg ikke kunne spise melkeproduktet iallefall.

Skrevet

Sist anonym!

Du eier ikke respekt for andre!!

Skrevet

La nå hver enkelt få velge selv om de vil gi barna sine bryst eller flaske. Ingen er noe bedre eller dårligere mor av den grunnen.

Trodde disse sidene var for å støtte hveandre og kunne dele erfaringer, ikke for å disse hverandre.

Skrevet

Nei det har du nok ingen tro på nei, du får fornekte vitenskapen slik at det passer med dine valg ang. ernæring til barnet ditt....

Skrevet

Kan ikke du anonym 15:26 bare være stille !!!? Gidder du??

Du har INGEN forutsetning for å komme her å skrive sånn som du gjør!!

Det er faktisk IKKE ALLE som klarer\kan amme!!

Jeg slutta å amme når prinsen var 2 mnd,da FIKSA jeg ikke mere fordi det ble ikke noe kos å amme! Han gråt og gråt ved puppen,klarte ikke å "feste seg" ordentlig på,å bare tulla....Så da begynte vi med flaske og MME å det går helt FANTASTISK!:)

Det er dessuten en HERLIG følelse av å gi babyen din mat på flaske også! Så kom f*** ikke her å si noe annet altså! Vi er LIKE GODE MØDRE som alle dere som har vært så heldige å fått til og kan amme babyene deres......:)

MME og MORSMELK ER LIKE BRA BEGGE DELER:0)

Blei langt detta;)

Skrevet

Det er forskjell på de som ikke kan og de som ikke vil, respekterer 100% de som har forsøkt å amme,men de som ikke gidder de har jeg dessverre ikke så mye respekt for når det kommer til barn og ernæring.

Morsmelk er faktisk mye bedre enn mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...