Misti Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Er ikke den fødte baker men i dag får vi besøk så jeg tenkte jeg skulle slå til å bake rundstykker. har kjøpt en sånn ferdig pose bare å plande den med vann. Men jeg lurer på en del ting.... hvis jeg setter den til heving, og min sønn sovner da legger jeg meg også, er det farlig om den står og hever i 2 to timer å så blir baka ut. jeg har tenkt å ha noen frø på toppen, hvordan får jeg de til å feste seg på toppen?
Mø schæl! Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Jeg tror det skal gå helt greit å la deigen heve i 2 timer :-)! Når det gjelder frøene, så er det lurt å pensle rundstykkene med vann før du setter dem i ovnen. Så strør du frøene oppå etterpå, så fester de seg i vannet på en måte. Et annet lurt tips er å pensle rundstykkene med melk rett etter at de har kommet ut av ovnen, da får de en sånn fin blank farge og fin skorpe. Lykke til, dette klarer du fint :-)! Kos deg med besøk, de som kommer er heldige som får ferske rundstykker!
Misti Skrevet 6. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2008 Tusen takk for gode råd..... Vi får håpe de blir gode=) Ha en god søndag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå