Attekattenoa Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 På hvilket grunnlag har legen satt inn to egg, og har det resultert i tvillinger?? Vil gjerne høre erfaringer fra dere=)
E n d e l i g Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Jeg har satt inn to egg 11 ganger, og har alltid tenkt at det gir dobbel sjanse for å få ETT barn. Inntil denne gangen, da det faktisk festet seg to spirer med termin i oktober Første gang jeg satte inn to egg var i 2001, dengang var det langt mer vanlig. I nye runder har de fortsatt med det - kun èn gang har jeg måttet krangle meg til det, og da med argumentasjonen at jeg "alltid har fått det før". Det er langt mindre vanlig i dag. Mye fordi suksessraten er langt bedre, og frysemulighetene likeså. Tidligere var sjansene forsvinnende små med fryseegg, nå er de ganske gode. I riktig gamle dager (90-tallet) satt de inn tre egg i slengen, og håpet ett ville feste seg. Nå er de blitt mye flinkere ved ordinære forsøk, og påstår at sjansene er like gode med ett egg.
christinajentå "høygravid" Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 eg fikk også satt inn 2 egg ved fryseforsøk. Har hatt ett ordinert forsøk der de satt inn 1 egg. Og ved fryseforsøket fikk eg satt inn 2 egg som eg ruger på nå.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Jeg har også satt inn 2 hver gang (pga alder).. Men de setter inn 2 egg på fryse forsøk, det er vanlig. Men i fersk forsøk går det nå på alder, antall egg osv.. og om man får frys... Sitter nå å ruger på 2 egg igjen for 4 gang, er på dag 4
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 2 egg satt inn grunnet alder. Det ble ett barn;)
74skytte Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 På Riksen er de veldig strenge på at de ikke setter inn to. Da må du ha grunner som alder eller at sjangsene dine er veldig små. Men jeg satte inn to ved fryseforsøk. Da er det vanlig tror jeg. Hvis du har to på frys da. Ble gravid med en tror jeg, men det endte i en blighted ovum (tom fostersekk).
@78@ Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Har satt inn to egg jeg og. legene har spurt hva jeg vil sier da 2 vis jeg kan det. De sier da at det er ikke noe problem. Har fått beskjed av legene at jeg kan velge
Mikkemafian Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Fikk satt inn 2 egg i Porsgrunn. Fikk beskjed om at de satte inn 2 egg fordi kvaliteten ikke var optimal. Begge festet seg, men det ble bare 1 barn. Den andre forsvant av seg selv ganske tidlig.
Thea-81 Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 Satt inn to egg - var privat i utlandet og der kan man velge selv. Venter tvillinger i mai
Lessen Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 jeg satt inn 2 egg på første fryseforøk, skal på UL der nede 14/4 så da får jeg vite om det er 1 eller 2 som har festet seg.... spennende ja...
Prøvigjen Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 Fikk satt inn to egg begge forsøkene. Andre forsøk ble jeg gravid med tvillinger. Men mistet ene tvillingen i uke 24...=( Tror de vurderte oss pga alder...)
Smurfeline81 Skrevet 7. april 2008 #12 Skrevet 7. april 2008 Fikk to egg satt inn, resultatet er gravid med tvillinger:) Vi fikk to egg tilbake fordi det ikke var nok til å fryse ned, de to eggene var optimale. Men vi har vært privat og det er nok derfor vi fikk satt opp to:)
Søskenhåp adopterer Skrevet 8. april 2008 #13 Skrevet 8. april 2008 Fått satt inn 2 egg to ganger, ett egg 2 ganger (pga. gamle og nye regler) på Riksen. Har foreløpig blitt ett barn ut av det ;-) Min søster holdt på for snart 10 år siden og hun fikk satt inn 4-5 egg privat i Danmark! Det høres jo helt villt ut og ville nok aldri forekommet i dag. Ble ett barn ut av det på henne men det var og 8 forsøk.
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 9. april 2008 #14 Skrevet 9. april 2008 Vi fikk satt inn to egg, hos oss gjorde de det da det er vanlig praksis der vi hoerer til.. Men, spiren(e) satt ikke da ;-(
Twinny Skrevet 9. april 2008 #15 Skrevet 9. april 2008 Satt inn to egg, fordi vi ville gjerne ha to...gjorde det privat hos Hausken. Vet at de har fått litt pepper av det offentlige fordi det har blitt mange tvillinger der i fra. Jippi og hipp hurra for Hausken sier nå jeg!!!! Sitter her med to nydelige jenter på ti mnd:) Lykke til og stå på alle sammen!
Susie & Desembergullet Skrevet 9. april 2008 #16 Skrevet 9. april 2008 Jeg fikk satt inn to egg i januar, men de ville ikke sitte uheldigvis... Er nå på rugedag 5 med to nye egg som jeg har store forhåpninger til Oppholder meg utenlands, og fikk velge om jeg ville ha ett eller to egg. De oppfordrer til to egg faktisk, dersom du ikke er redd for å få tvillinger. Godt mot & lykke til alle sammen!!
♥ DAME Skrevet 9. april 2008 #17 Skrevet 9. april 2008 Jeg fikk satt inn to egg som var litt dårligere enn normalt. Så det er ørliten sjangs for at det blir tvillinger i allefall... Men vi tar imot det som kommer, uansett )
Attekattenoa Skrevet 9. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 9. april 2008 Takk for alle erfaringer, artig å høre fra dere alle=) Blir spennende å høre hva de sier på St.Olav, regner med de kan gi oss noen gode råd ifht ett eller to egg. Gruegleder meg til vi kommer så langt at jeg skal teste om jeg er gravid eller ikke. Er redd skuffelsen blir ekstrem stor hvis det ikke klaffer! Huff, det kan nok bli en trist vår... Men tvi tvi for oss alle!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå