Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Vi er så heldig at vi har fått et "snillt" barn. Hun gråter så og si aldri. Hun sover hele natten, er smilende og blid på dagen. Dette liker imidlertidig ikke svigermor.. Hun kommer hele tiden med råd som: - ikke gi henne mat med en gang.... la henne gråte litt. - grining styrker lungene. - grining er et tegn på at hun er frisk. - jeg liker å høre henne grine jeg.. Dette er ikke noe hun sier en gang og så lar ligge, neida, hun sier det HVER gang vi prater på telefon eller møtes. Trodde denne formen for barneoppdragelse var "ut" for lenge siden, kjenner det tærer på et ellers rimelig godt svigersforhold. Ikke tør jeg la henne sitte barnevakt heller, noe hun synes er urettferdig.. Barnet vårt er 2,5 mnd gammelt. Hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Ja det har vært avlegs lenge å la ungene skrike. Ungen kan bli utrygg om den blir liggende uten å få respos fra foreldrene sine. Små babyer trenger masse oppmerksomhet og kos. Du får fortelle henne det og be henne slutte med den masingen. Ellers syns jeg en unge på 2,5 mnd er alt for liten til å bli passet av andre enn foreldrene sine. Vi hadde veldig lite pass før første ungen vår var 2 år.
julenissen Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Da får du fortelle henna at det ikke lenger er anbefalt å la små barn gråte lenger. At dette er forsket på og man nå mener det i mangen tilfeller kan skad barnet. At grining styrker lungene er foresten bare tull. Legg på "det trodde jeg da alle viste i dag?" Så holler hun nok snavla i fremtiden også.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 "Ellers syns jeg en unge på 2,5 mnd er alt for liten til å bli passet av andre enn foreldrene sine". Det prøvde jeg å si til svigermor, som allerede første uka vi var hjemme med vår nyfødte, ville låne ungen med flaske og bleier. Dette maste hun om støtt og stadig... Joda man _låner jo bort_ ungen, som man ammer, bare for at svigermor skal få mate. Den dama gjør så mye rart at jeg klarer henne nesten ikke lenger. Hjelper ikke på at hun behandler oss som om vi skulle vært 10 år, og omtrent umyndiggjør oss, hun er ikke helt god, rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 du få si at "helsesøster sier ....sånn og sånn" det pleier å hjelpe...
Retro-mamma Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Eller bare si at i gamle dager mente man det hun mener - men selvsagt ikke nå når folk er mer opplyste. Eller bare si at hun skal slutte å si sånne tulleting, for det irriterer deg noe jævlig.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #9 Skrevet 28. april 2008 huff...kjenner meg igjen. Har selv en slik mor. Hun sluttet å amme selv da jeg var 4 mnd - enda hun hadde masse melk. Nå skjønner hun ikke hvorfor jeg fortsetter å amme utover det hun gjorde. Synes jeg diller for mye. Har selv ei "snill" datter. Harmonsik og god. Jeg vil da ikke gi henne utryggheten de gav meg!' De har nemlig fortalt at jeg fikk mat hver 4 time og at jeg gråt i timesvis... makan.. Mine barn får mat når de er sultne. Og det gjør jeg med GLEDE. Jeg tror at din svigermor og min mor sliter med å forsvare det de gjorde mot barna sine - ved å komme med sine erfaringer og råd. De skal rettferdiggjøre sine EGNE handlinger. Ved å komme i nettop forsvarsposisjon - stenger de kanskje ute den gnagende dårlige samvittigheten for dårlig jobb..? Min mor sier stadig - var for kritikk: Jeg har da oppdratt 3 unger, dette kan jeg! HÆ? Hvordan får man et bevis på at oppdragelsen av egne barn har vært vellykket? Ved at de lever som voksne? Ved at de overlevde mot alle ods? Pappa sier at : Vi må ha gjort en god jobb når jeg ser på dere i dag. Ja pappa gjorde en god jobb. Men vi er ikke blitt de barna vi er i dag pga mamma. Det er vi blitt på TROSS av hennes oppdragelse. Derfor skal ikke mine barn gråte - jeg nekter for å gå tilbake i sirkel, gjøre de samme feilene som hun gjorde, for at hun skal føle seg bedre. Jeg får heller gjøre mine egne feil - for ingen foreldre er perfekte.. Dagens hjertesukk ;-))
*1+1=2 små* Skrevet 1. mai 2008 #10 Skrevet 1. mai 2008 pappa sier det samme han og, men jeg bare ler av han:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå