Gå til innhold

Skatteklasse 1, men det står liten skatteevne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står i selvangivelsen helt øverst: Skatteklasse 1.

Men der hvor det står hvor mye jeg har fått igjen så står det noe om pga. lite skatteevne..

Vil det si at den da er riktig, at jeg har skattet i kl. 2 eller skulle det stått skatteklasse 2 helt øverst der det nå står 1?

Noen som skjønte? hehe=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på mitt står det klasse 2 der:) Og det står kl 2 rett over førebels utrekna skatt og avgifter på slutten. Og så står det liten skatteevne der også(har lav inntekt).

men liten skatteevne kan ein vel ha i klasse 1 også, om ein tjener lite:) Eg veit ikkje kva grenser det er for dette.

Skrevet

Hm.. Ja, okey. Jeg hadde ikke veldig høy inntekt når jeg var i skatteklasse 1 nei.. Jobbet aldri full stilling, så hadde lav inntekt.

Finner ikke selvangivelsen for i fjor vettu..=S Men da kan man ha liten skatteevne i klasse 1 å..

Så det står skatteklasse 2 øverst på deg ja.. Ja, men da sender jeg den inn jeg for da er det mulig det er feil..

Takk for svar!

Skrevet

Hvis du er eneforsørger, så må du rette opp til skatteklasse 2. Og ja, det er riktig at du både kan være oppført som skatteklasse 2 og med liten skatte-evne. De to tingene hører gjerne sammen, siden man som enslig forsørger gjerne har dårligere råd. Men å få nedsatt skatt pga liten skatte-evne krever imidlertid ikke at du er enslig forsørger - kriteriet er bare at man har dårlig inntjeningsevne.

Skrevet

Sto akkurat det samme på min selvangivelse. Står i kl. 1, men har fått nedsettelse av skatt- liten skatteevne. Fikk ikke det i fjor å da tjente jeg nesten det samme. Kanskje det er p.g.a at jeg ble enslig forsørger så sent i fjor. ( 30 nov.)Tidligere samboers fødselsnummer står også på selvangivelsen.

Skrevet

Etter det jeg har forstått skal en bli lignet i klasse 2, om en har status enslig forsørger ved utgangen av året:)

Skrevet

Det skulle jo stått skatteklasse 2 om du er enslig forsørger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...