Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 kan man spise for mye linfrø?? Altså, har det noe å si om man spiser mye linfrø? Sliter litt med hard mave, og har hørt at linfrø skal hjelpe.. så har begynt å ha linfrø i youghurten, drikken osv... I despratens tid, kan det jo kanskje bli litt mye til tider.. hehe
gullegget Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Mamma knuser de for å få best virkning. Hakk de med en kniv eller noe. Har ikke hørt noe om at man kan spise for mye av det.
Lillehjertet2 Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 På linfrø pakken min står det at 1-2 spiseskjeer om dagen er bra, og at ekstremt inntak ikke er bra. Skal sikkert litt til for å havne på ekstremt. Jeg tar 2 sp.skj på havregrynen min hver morgen, knuser de litt i en morter, fordi jeg har hørt at man må knuse de for å få maks ut av det sunne i dem...effekt på magen har de uansett om de er hele eller knust. Hmmm...der fikk jeg jammen skrevet et stykke innlegg om linfrø også gitt, hehe!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 err linfrø bra for fordøyelsen? får man tak i det på ica?=)
Babyluren Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Hei. Med fare for å være litt ekkel her må jeg bare komme med et innlegg i denne debaten... For en stund siden så jeg på ett eller annet helseprogram på tv. Sikkert ett eller annet slankehysteriprogram, men altså: det var det en som fikk tarmskylling. (uff, dette så jeg virkelig på) Vel... Det var intervju med legen etterpå, og han fortalte at mange sverget til linfrø for å få fart på fordøyelsen. Han anbefalte imidlertid IKKE dette. Han fortalte at linfrøene hadde en tendens til å klebre seg fast på innsiden av tarmen. Der kunne de faktisk begynne å spire! Han viste bilder av spirer opp i 10 cm (som de hadde fått hele ut av pasienter!) og sa også at dette selvfølgelig også ledet til at pasienten kunne ha store problemer med gass... Huff og huf. Spiser av og til linfrøbrød selv, og tenker alltid på dette når jeg tygger frøene. Jeg tror derfor moralen må være: alt med måte!
Madde/sommergutt:) Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Uffda, det hørtes ikke bra ut.. hehe... kanskje best å holde seg til små mengder da ja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå