Gå til innhold

Lille Vitamin har tre minier,er du her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så at du hadde vært igjennom en konsisering,hvordan var det? Venter på brev fra sykehuset jeg...... Tar inngrepet lang tid eller,hvordan foregår hele den greia? Fra du komm inn til du kunne dra hjem? Er det vanlig at det ikke åpner seg selv i fødsel etter dette inngrepet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er jeg ja :o)

Inngrepet tok vel litt under en time tror jeg. Si en time da. Ble gjort med laser.

Kom inn, snakket med legen, en morsom danske, og en norsk sykepleier. satte/la meg i stolen og var klar. Så bedøvde de. Og det tror jeg de gjorde 3/4 ganger faktisk. Ganske ubehagelig, men det tåler man. At de skar vekk kjente jeg vel ikke noe til ettersom jeg husker. Men husker at bedøvelsen tok sin tid å sette.

Etterpå stappet han meg full med bandasje og jeg kunne dra hjem.

Etter anbefalt tid(husker ikke hvor lenge) tok jeg den ut, og det var meter på meter på meter der inne hehe. Var kjempefornøyd for det var jo nesten ikke blod! Men så kom det! Tror jeg blødde i uker etterpå. Men det var faktisk normalt.

Etterpå fikk jeg vite at jeg nok ble gravid litt fort etter konisering. 3 mnd etterpå. Burde ventet lengere mente de.

Og de oppdaget at babyen ikke fikk nok næring pga motstand i navlestrengen 3 uker før termin, så jeg skulle settes igang. De kjente på meg og det var fint og flatet ut (tror det var slik de sa) men ingen åpning, og det burde det da ha vært. Så de dirket meg opp med fingrene og den der elektroden de setter på babyens hode under fødselen. Ikke behagelig, men da åpnet det seg iallefall!

Vet ikke om det er vanlig. Hadde aldri hørt om det før jeg iallefall, men nå vet jeg. Jeg ville iallefall lagt veldig veldig vekt på at du er konisert ved neste svangerskap for det KAN ha noe å si! Hos meg hørte de ikke på meg før de oppdaget motstanden i navlestrengen så det er viktig!

:o)

Skrevet

Vet at de iallefall tidligere var opptatt av at det kunne bli for tidlige fødsler etter konisering, og at de da sydde igjen for å unngå åpning. Så det motsatte var også en mulighet.

Skrevet

Gud,fikk du bedøvelse "oppi der"? Det synes jeg var det værste med fødselen!! Ikke det værste kanskje,men det var vondt ja,trodde man fikk en sånn morfinsprøyte i låret jeg..... Lå du i stolen en hel time? Æsj,gruer meg til dette ja! Har celleprøvene dine vært normale i ettertid?

Skrevet

Oppi "der" ja *ler* Så jo ikke hvordan den så ut, men tror det var noe som måtte holdes på stedet det skulle bedøve i ganske lang tid før den hadde fått bedøvd slik den skulle. Klønete forklart men..... Ikke dritvondt altså :o) Man klarer så mye!!! Du også ;o) At jeg lå der i en time gjorde ikke noe. Da hadde jeg vært inne en gang pr mnd i svangerskapet rett før (fødte 4 mnd før) så det var ganske så normalt *ler*

I ettertid har prøvene vært fine. Tror jeg har tatt 2 prøver i ettertid. Jeg hadde grad 3 og grad 4 er kreft. Altså hadde jeg steget før kreft så det var greit å få det bort.

Hva er status hos deg?

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke,men legen LOVTE meg at det ikke var kreft,regner med at det er grad tre ettersom de vil brenne bort litt. Hadde vel fått beskjed om det var kreft da.Det skal bli godt å få det unnagjort,føler liksom at det utvikler seg mens man venter på å få komme inn. Tusen takk for svar;)

Skrevet

Få det gjort ja. Lykke lykke til! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...