Gå til innhold

Etterrier???????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva? Kan noen forklare, og er det vondt? og hvorfor skjer det, og hvorfooooor må jeg igjennom det???

Hvorfor bare etter nr 2 og ikke etter nr 1?

Hadde virkelig ikke tenkt på dette jeg, nei....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor aner jeg ikke, men det er vondt ja.. Fikk det hver gang jeg ammet nr to den første uka... ER vanlig at det blir vondere og vondere jo flere barn man får..

Skrevet

Opplevde du ikke det med nr 1??

ÅÅÅ jeg husker de var grusomme, kom hver gang jeg ammet de første 3 dagene :-S

Det kommer av at livmoren trekker seg sammen igjen, blir visst værre for hvert barn så jeg gruer meg til neste gang :-S

Skrevet

det er vel at livmoren trekker seg sammen tror jeg. At når barnet dier så frigjøres det hormoner som gjør at livmoren trekkes sammen. Altså en positiv ting egentlig, men vondt hehe.

Skrevet

Ja det er ekkelt..Hadde det ikke med førstemann, men noe sinnsykt med andremann i ca 14 dager..Fikk beskjed på fødestua å ta 1 naproxen og 1 paracet..det hjalp

Skrevet

å hjelpes.................nå er det jo liksom for sent. Og jeg som trodde at denne gangen hadde jeg litt mer kontroll på hva som skulle skje,og trodde jeg skjøntedet meste...

huff...vet ikke hvorfor men dette hørtes ille ut... nå gruer jeg meg pittelitt..

Skrevet

Man kan ta smertestillende da som ikke går ut over ammingen! Ingen panikk ;o)

Skrevet

Ha paracet i baggen så går det fint :) Det er jo ikke som de værste riene da, får fint bort de værste smertene med paracet.

Skrevet

Jeg merket ikke stort til det med nr 2..

Så du kan jo være heldig;)

Skrevet

Hehe.. det er ikkje heilt som vanlige rier, du har jo ikkje den store magen som strammar seg heller:) men du kjenner det, ja:)

Det er livmora som trekker seg sammen, og det blir påvirka av hormona(samme hormon) som driv ut melka når du ammar:)

Tips til barsel; ligg ein del på magen og kvil; det hjelper på sammentrekkinga av livmora:)

Skrevet

ja, kan hende det går helt fint :o)

Trenger bare å fordøye ny info.. Hm lurer på om ikke mamma bablet om dette, kanskje jeg burde begynne å høre litt mere på henne....?! hehe...

Skrevet

De er sykt vonde ja. Jeg vil si de var ca like vonde som riene ved rundt 4cm åpning. Jeg var totalt uforbredt på de. Altså jeg visste at det var noe som het etterrier, men jeg hadde ikke tenkt noe over de. De kommer at at livmoren trekker seg sammen. Mens du ammer kommer de gjerne sterkest fordi ammingen stimulerer til samentrekkning av livmor. I følge jordmor er det som oftest værst i 3-4 dager etter fødsel, og så dabber de av. Men det er selvsagt induviduelt.

Og det er IKKE bare hos fleregangsfødende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...