Gå til innhold

Hvordan skal jeg tolke dette da? *oppgitt*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer dro til syden med jobben for ca. en halv uke siden (på ferie). Det har skrantet litt mellom oss den siste tiden, å jeg vet ikke hvordan det kommer til å mellom oss. Men vi er snille mot hverandre å sånt liksom.

Men han har sendt mld. hver dag de første dagene, å jeg har svart. Så svarte jeg på en mld. på onsdagen, å spurte han om noe samtidig. Da fikk jeg ikke svar. Heller ikke på torsdagen. Så fredagen så sendte jeg han en mld. å spurte om noe annet (litt viktig). Men fikk ikke svar.. Å har egentlig ikke hørt noe fra han siden jeg fikk mld. fra han på onsdagen..

Jeg vet ikke om han vil ha en reaksjon fra meg, eller hva det er han prøver på..

Men er det ikke rart? For det første så hadde jeg aldri klar å dratt fra lillegutt (snart 1 år) i en uke, men han ringer jo ikke for å snakke med han, å han har jo heller ikke siden onsdag spurt hvordan han har det (lille var en del forkjøla før han dro osv.).. Syns det er helt merkelig..

Jeg merker at jeg i hvertfall syns han bryr seg svært lite, virker i allefall sånn. Jeg vet han er kjempeglad i lille, men han gjorde ikke annet enn å kose med han frem til han ble rundt 8 mnd. Så tok han litt mer tak, etter mange krangler med meg, å så holder han på sånn nå..

Greit han er på ferie, men han har jo nesten hatt "ferie" hele tiden.. Men han kan da ta kontakt å i allefall høre hvordan gutten hans har det, selv om han ikke vil snakke med meg.. Det bare kom så plutselig.. For han var jo bare koselig på mld. de dagene jeg fikk..

Hm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, for en vond situasjon..

Jeg ville spurt rett ut hva som skjer?

Lykke til ihvertfall.

*klem*

Skrevet

Synd å si, men tror nok han er mer enn nok opptatt med festing og styr, han. Og dessuten, selv om du ikke ville klart å være borte fra guttungen på snart 1 år, er det helt sikkert ikke alle som tenker som deg der. Og i hvertfall ikke en mann som knapt gidder å stelle og ordne med gutten til hverdags. Det er min første tanke. Men akkurat det at han ikke har ringt, det synes jeg høres litt sært ut om du forventer det. Er vel ikke all verdens av tid han skal være borte, vel. Ei uke? Maks to, tenker jeg? Han vet jo at gutten har det bra med deg. Og ikke alle har det behovet for å ringe å prate. Han vet vel han får melding om det skulle oppstå noe akutt.

Så jeg tror at ved å fortsette å sende meldinger til han, gjøre det han heller mindre lysten til å sende deg melding tilbake, særlig hvis forholdet i utgangspunktet skrantet før han dro.

Skrevet

Siste som svarte.. Du tar litt feil.. Det er jeg som ikke vil mer.

Å jeg har ikke sendt han særlig med mld. Det er han som har sendt til meg først hver gang. Jeg har bare svart. Jeg sendte først bare den ene gangen (fredag) da jeg hadde et litt viktig spm., å jeg har ikke mast på at jeg ikke har fått svar heller. Har ikke tatt noe mer kontakt.

Nei, klart, ikke alle som tenker som meg. Det kom kanskje litt feil ut det jeg skrev, men jeg mente liksom at han klarte å dra på feire. Å det er jo heelt greit. Men syns det er rart at han ikke spør på mld. en gang hvordan gutten vår har det!

Er det bare jeg som er rar som hadde trodd han kom til å gjøre det? Jeg forventer absolutt ingenting, å jeg sier absolutt ingenting til han om det. Men det er bare tankene mine rundt det. Men skriv gjerne flere å fortell meg at det bare er jeg som hadde tenkt sånn da..

Takker for svar begge to!

Skrevet

Hmmm, jeg forstår ikke hvorfor du lurer slik på dette, når du i et senere innlegg sier det er du som vil flytte fra han.....

Hvis det er slik, hvorfor iallverden bry seg da med å lure på hvilke beveggrunner han har for hva han velger å gjøre eller ikke gjøre????

Det høres helt merkelig ut, spør du meg. Ikke rart andre har misforstått og trodd det er han som er gått lei, for det første innlegget gir jo unektelig et inntrykk av sårhet og forlatthet.

Skrevet

Jeg syns det bare er rart at han plutselig har forandra seg sånn.. Over natta.. Det var jo han som var desp. etter å få dette til forholdet opp å gå, å så bare vender han om sånn.

Men nå var det ikke dette mellom oss som var hovedgreia.. Jeg syns det er rart at han ikke lurer på hvordan sønnen har det plutselig.. Eller rart at han bare "kutter" kontakten sånn når han er på ferie.

Man blir jo redd for at det kan ha skjedd noe. Men det regner jeg ikke med, for det er et stort reisefølge, så da hadde vi jo fått høre det.

Jeg syns bare at fra å sende mld. hver dag, til å ikke høre noen ting var rart..

Er det så vanskelig å forstå? Men hun ene anonyme over svarte på litt andre ting enn jeg spurte om, derfor jeg måtte utdype mer i andre innlegget.. Ikke bare bare å få ting ned rett på papiret heller da..

Skrevet

Å vi har ikke kranglet eller noe..

Syns bare det var en merkelig oppførsel av en voksen person, en pappa..

Skrevet

Kanskje slemt å antyde, men jeg hadde konkludert med følgende; Han fester, har finne seg en ferieflørt og distanserer seg fra det som skjer hjemme. Men jeg er ganske sjalu og mistenksom da...

Skrevet

Det skulle vel ikke komme som noen overraskelse på deg om han skulle reagere slik? Du beskriver jo selv en mann som er mer opptatt av å ta seg av fordelene (kose/leke), men ikke alt det andre som er mer "kjedelig" når det gjelder gutten. Og menn er gjerne enkle sjeler, iallfall slike som din mann virker å være ut fra beskrivelsen din. Selv om han i utgangspunktet var den som ikke ville det skulle ta slutt mellom dere, så er menn ganske "praktiske" i tankegangen av og til. For alt det du vet, så tenker han vel noe alle: " jeg kan ikke gjøre noe med det nå, og hvorfor ødelegge turen med å gruble på slikt når jeg kan ha det artig med gutta??!! De sorgene tar jeg når jeg kommer hjem...." Hvis han i det hele tatt har tenkt disse tankene da. Høyst sannsynligvis har han ikke vært bevisst slike tanker heller, bare handlet ut fra nuet.

Og gutten kan fort bli betraktet som en del av dette problemet. Derfor lar han heller ikke tankene dvele ved farsrollen. Han er jo like mye far om han fester og har det artig når han først er i syden. Hvorfor "begrave" seg ned i savnet da? Eller så er han så full av seg selv og nuet og alt som skjer av festing og moro og flørt at han rett og slett ikke har plass til å gruble eller huske på noen av dere. Kan jo tenkes kompisene hans har tatt han for seg etter de første dagene med depping (ergo de dagene han sendte deg mld). Så har de klart å overtale han så til de grader at han ikke lenger husker på å tenke på verken deg eller gutten.

Uansett, så synes jeg å ane at du er ganske ambivalent til denne endringen. Greit så lenge det var du som ville ut av forholdet og han som nektet. Da hadde du liksom alle kortene. Nå når du oppdager at du ikke sitter med sikkerstikket, så virker det som om du føler deg rett og slett såret. Hvorfor ellers gå å tenke så på din sambo og fundere og lage skalkesjul som at det er farsrollen og gutten du bekymrer deg over, i stedet for å nyte tiden alene eller bruke tiden til mentalt å forberede deg på bruddet? Ønsker du virkelig å bryte, så sitter man ikke å funderer på den andres beveggrunner. Da er man mer opptatt av seg og sitt, og orker ikke bruke lenger energi på å lure på hva som foregår oppi topplokket på den andre. Det er vel det som er hele vitsen med å bryte også, trodde jeg.....Å slippe nettopp dette å forholde seg til den andre på så nært hold som et samboerskap forutsetter.

Skrevet

Oida. det var da svært så pragmatisk man skal være da? Selv om man vil ut av et forhold, betyr vel ikke det at alle følelser er borte? Man kan jo ikke bare plutselig slutte å bry seg om hva samboeren din driver på med.. Man blir jo uansett såret om han tilsynelatende gir blaffen både i deg og sin sønn. Det er ihvertfall slik veldig mange jenter fungerer..

Skrevet

Joda, du har delvis rett. Men nå er jeg en person som tenker mye, å som bryr seg. Å jeg syns rett og slett det er litt rart at han ikke kan si i fra at han har det bra da i allefall, eller svare på den mld. jeg skrev som var litt viktig..

Selv om vi har det sånn, så må det da kunne gå an å sende en mld. å si i fra at alt er greit?! Hallo.. Vi er da voksne mennesker, å burde vel ikke ta igjen på hverandre? Vi har en familie uansett, å man behandler hverandre med respekt. Jeg har i allefall aldri gjort noe annet mot han. Det her er snakk om mannen som blir sur om jeg ikke svarer på mld. i løpet av en dag, enda jeg bare er hjemme. Jeg er bare oppriktig litt bekymret. Ingen skalkesjul.. Men kanskje jeg ville ha en bekreftelse på at han bryr seg lite.. Siden det er noe av grunnen til at jeg vil ut..

Ja, jeg er forundret over hans oppførsel, men ikke pga. sjalusi. Men fordi et voksent menneske burde ha mer i topplokket!

Men samma det.. Ser at det er vanskelig å få uttrykt det man ønsker ved å skrive. Ting blir misforstått, kommer feil ut osv. Gidder ikke starte en diskusjon.. Det var jo ikke forholdet vårt jeg tenkte på..

Men takk for alle innspill..

Skrevet

Dette var til anonym 01.07. Siste anonym som svarte mens jeg skrev det andre..

TAKK! Det var bare det jeg ønsket å vite.. Om det jeg tenkte var "normalt".. Men ser jo her at jeg plutselig blir svar skyldig, i noe jeg ikke lurte på..

Skrevet

Tanken har ikke slått deg at det kanskje er telefonen hans som har gått tom for strøm....? Eller fått seg en tur i bassenget?

Skrevet

Joda, tanken har slått meg. Men da finnes det andre løsninger.. Man får alltid sagt i fra på en eller annen måte. Hvertfall når man er langt borte.. Man burde jo tenke så langt at folk hjemme faktisk kan bli bekymret. Å moren hans har heller ikke hørt noe, for spurte henne i dag..

Skrevet

Som det har blitt sagt her tidligere; menn tenker ikke alltid så praktisk.. Eller så kan det jo hende at mobilen er stjålet og at han ikke husker telefonnummere.. Sånn bare for å lage noen flere mulige unnskyldninger for deg!

Skrevet

Uff.. Nei, skal slutte å lage dårlige unnskyldninger for deg. Tror nok ikke det er sånn at han ikke bryr seg om deg eller guttungen, men det finner du nok ikke ut sikkert før han kommer hjem.. Håper det ordner seg på en eller annen måte!

Skrevet

Hehe det er vel ikke så mange flere dårlige unnskyldninger å få tak i.. I såfall så er dem ekstremt dårlige..=P

Jeg har jo også vært inne på tanken at han har funnet en ferieflørt.. Håper bare han er såpass ærlig med meg når han kommer hjem at han da sier det.

Jeg kommer ikke til å beskylde han for noe asså, heller ikke være sur. Men må jo bare være ærlig å si at jeg har jo den tanken, selv om jeg ikke tror han er "sånn"..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...