Gå til innhold

Hjelp, hvordan gjør dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Farmoren til Lucce lurte på om det var ok at hun kjøpe bunad til han, ja sa jeg, det er såklart greit.

Men så sier mamman min at de regner sikkert med at de skal ha han 17 mai (pappan hans bor hos moren sin) for det er på hans helg.. men det er jo høytid og er det ikke slik at man har annenhver høytid? Dette er hans første 17 mai og jeg kunne jo også tenke meg å ha han 17 mai.. !

Hvordan gjør man dette da? Tenkte å foreslå at vi kunne feire 17 mai sammen men er jo ikke sikkert han vil det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan har dere løst det med andre høytider da? Er det noe i praksisen der du kan overføre til 17. mai? Hvem hadde julen? Hvem hadde påsken? (man kan kanskje si annenhver høytid/merkedag så den som hadde jul får 17 mai? Så sant det ikke var noe mer imellom de enn påske da..)

Ellers kan du jo bare foreslå å feire sammen, kanskje hvertfall barnetog og lunjs/brunch eller noe? Eller bare si at du veldig gjerne vil se han 17, mai å se hva pappaen sier til det? Kanskje han har en akseptabel løsning?

Lykke til da :)

Skrevet

Julen hadde jeg han for da var han bare noen måneder gammel, i påsken hadde han Lucce på overnatting to netter (skulle egentlig bare ha en men han spurte om han kunne ha han to netter og jeg sa ja).. men virker jo som om de tar det for gitt at de skal ha han 17 mai siden de har kjøpt bunad til han tenker jeg...? Kan jo hende de blir skikkelig skuffa om jeg da sier nei (han er bare ni måneder enda).

Skal ta meg en prat med han når han leverer Lucce i morgen å høre hva han har tenkt for jeg vil jo veldig gjerne få med meg Lucce sin første 17 mai jeg å.

Takk for det;)

Skrevet

Hvis du er komfortabel med det hadde jeg invitert pappa og farmor på 17 mai lunsj eller noe, og sett ann reaksjonen.

Skjønner veldig godt at du gjerne vil ha med deg hans første 17 mai :)

Skrevet

Det blir vanskelig for de er litt stor familie, de skal nok feire med resten av slekta så da blir det fort en ti- femten stk:S

Men skal høre med dem hva de har tenkt så finner vi vel en løsning;) Blir det slik at de har han 17 mai uten at jeg får vært med han får jeg vel trøste meg med at neste 17 mai skal jeg ha han og da skjønner han mye mere av hele greia siden han er eldre da:D

Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Men skjønner også at far kanskje tenker at han skal være sammen med gutten på 17 mai siden det er hans helg. Dere skal jo dele høytider, så det er på en måte ikke noe selvfølge at du skal ha han denne 17 mai-en når det faller på hans dag. Kan du evt prøve å snu på det da - at i stedet for å tenke at du mister hans første 17 mai så kan du tenke at det blir enda morsommere neste år når han er større?

Ellers er det jo en fin tradisjon å tilbringe noen timer midt på dagen sammen selv om man ikke er sammen med bf, slik at begge får truffet barnet sitt litt på 17. mai. Så kan den som har omsorgen for barnet den dagen ha barnet resten av tiden. Det vil si at du kan kose deg sammen med gutten noen timer på dagen sammen med bf (hvis dere har ok forhold), og så når gutten din er trøtt og sliten og likevel skal sove, så kan du dra på hyggelig grillfest til venner:)

Skrevet

Ja skrev nettop det over her;) Men hyggelig grillfest med venner det var en dårlig plan, vennene mine forduftet når jeg ble mamma så sånt blir jeg aldri invitert på:S

Skrevet

Uff.. Vanskelig det der med å dele et barn. Spesielt i høytider og sånne viktigere dager.. Håper det ordner seg for dere!

Hvor i verden bor dere da? For hvis det ikke er så langt unna her, så kan du godt få være med på grillfest med vennene mine hvis du blir alene den kvelden :) her er det nemlig plass til alle - med og uten barn!

Skrevet

vi tar annenhver 17-mai vi:) men jeg har sagt til bf at hvis han vil så kan han møte oss i byen eller noe så han får møte henne:)

å blir du alene vet du så kan du jo komme hit:) tenkte på grillfest faktisk..

Skrevet

Vet du, det har jeg faktisk ikke tenkt på. Men jeg regner med at vi kanskje vil gå for en løsning der K er sammen med alle oss. Ikke det at jeg vet om bf vil ha henne 17. mai, men det er jo en lørdag og det er jo en av dagene hans.

Men til jul har jeg tenkt at hun skal være hos dem på formiddagen og hos oss på kvelden.

Vi får se hvordan ting blir til.

Skrevet

86frøken så koselig det hørtes ut, men med min uflaks bor vi langt unna:S bor i hommelvik, litt utenfor trhjem:)

Skrevet

Nå blir jeg nesten litt rørt av dere jenter:) Du bor inn mot trhjem du silah?:)

Skrevet

Et skudd i blinde: hva med f.eks om å la faren få ha han på dagen. La dem spise lunsj sammen og kose seg litt, så kan du ha han resten av dagen?

Så neste år kan dere gjøre det samme, bare at dere gjør det omvendt?

Vi gjør det slik, og på den måten får begge ha han på 17. mai. I år er det min tur til å ta gutten med på 17.mai-tog og spise lunsj med gutten. Så på ettermiddag drar gutten til faren og spiser middag.

Skrevet

Jo men det er hans samværshelg så jeg føler ikke at jeg kan begynne å kreve å få ha han på kvelden den dagen, men snakket med bf i stad og vi skal muligens feire 17 mai sammen vi tre :) (jeg tilbudde meg å spandere middag på han 17 mai hehe)

Skrevet

jeg bor på byåsen jeg:) du bor jo et stykke unna men du kan krasje her vet du:p

Skrevet

Ahh.. Det var synd! :\ Synes forresten det er dårlig med "venner" som glemmer folk bare fordi livssituasjonen forandrer seg litt.. Håper det ordner seg på en eller annen måte jafffal!

Skrevet

Ja:(

Det er kjipt, men jeg er første blandt mine venner som har fått barn så deres interesser er helt andre enn mine og da ble jeg glemt:S

Takk for det, finner sikkert noe å gjøre, evt til silhah kanskje om jeg tørr;)

Skrevet

jeg har løst det sånn at jeg har han med mindre far ønsker noe annet. denne 17 mai faller på hans dag. vanligvis henter han småen i 3-4 tiden. så det blir spendene og se når han vil hente den dagen ;-)

for meg er det i grunn ikke så volsomt farlig.

Skrevet

Jeg skal ha jenta mi 17.mai å d blir ikke snakk om annet..Har fått laga bunad til henne og pappan HUSKET ikke engang å skrive under på foreldreretten/ansvaret..så da får d bare være...Og han er ikke engang flink til å passe henne å være på besøk... Men håper for jenta sin del at han skjerper seg..

Skrevet

Trist at han er slik mamma siii, krysser fingrene for at han kanskje blir flinkere til å involvere seg etterhvert da:)

Skrevet

det tørr du tigern..jeg er det minst falige menneske du kan tenke deg:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...