Gå til innhold

Steinerbarn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn skal på steinerskole. Pronto, som sin mor og mormor. Skal flytte så nærme skolen at de pent må si ja. Andre her om skal ha barn i år og satser på det samme? For meg blir det antagelig flytting til Eidsvoll.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt barnet mitt i steinerpedagogisk barnehage og kan ikke si at erfaringen er god, så her er det offentlig skole barnet går på. Var på kurs om steinerped også, men fant ut at det ikke var noe for mitt barn. Vurderte Montessori også, men det falt ikke i smak heller..

Men for de som har gått på skole selv er det nok veldig bra. Barna får en helt vanvittig god fantasi og kunstnerisk evne av pedagogikken:-)

Skrevet

Så trist at du ikke hadde gode erfarninger med steinerbarnehage!! Jeg har gått i offentlig skole noen år selv, men steinerskolen er mitt annet hjem. Hadde lærere som bokstavelig talt gikk den ekstramilen. (Hadde en lærer som hver morgen hentet en gutt som ville skulke, dette gjorde han med sykkelen sin) Gode lærere også i realfag (jeg har selv interesse for disse fag har en matte master fra uio) På sskolen fikk jeg spille instrumentet mitt og lære så mye på en grundig måte. Historie ble så interessant ol. Men jeg skal spare propagandaen. Det kan jo selvfølgelig ha vært personavhengig. Mor hadde Bjørne Boe som lærer, han var stort sett bedugget. (Men jeg hadde alikevel satt pris på noen timer i hans nærver, lol)

Skrevet

Hallo

Traff en ung dame gjennom jobben som hadde vært elev ved steinersskole, hun skrøt uhemmet av skolen og sa hun hadde grått hele den siste skoledagen når hun slutta fordi hun var trist for å slutte.Må si jeg ble imponert over å høre en elev snakke så varmt om barne og ungdomsskolen hun har gått på.Men så hører man at noen er negative i media og aviser som han kjente psykologen f.eks.

Sånn er det kansje med alle skoler og barnehager?De blir vel like forskjellige som lærerne er det .Selv om en steinerskole er dårlig kan vel en annen være kjempegod.

Skrevet

har selv jobbet i en steinerbarnehage i flere år,og mine erfaringer er ikke særlig gode,desverre! men det gjelder da blandt de andre ansatte.Det var et helt forferdelig miljø,og det mener jeg skyldes at tilhengere av steiner filosofien har litt spesielle meninger og syn på ting i forhold til oss som ikke er tilhengere av dette..Ingen som jobbet der trivdes noe særlig.Bare konflikter hele tiden.

På en annen side hadde nok barna det kjempe fint vil jeg tro.

men all uenigheten blant de voksne vil gå utover barna på en eller annen måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...