balsam Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 når dem setter drypp for å "hjelpe"?? jeg kom inn etter 1 døgn med rier, med ca 3-4 cm åpning, men så ville det ikke mer... så de satte dryppog tok vannet etter enda et døgn... regnes dette som en igangsatt fødsel??
Lille Vitamin har 3 minier Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 nei det vil jeg ikke si. Du kom jo igang av deg selv ) Trengte litt hjelp etterhvert for at det skulle kjappa på bare
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Nei. Men om du kommer inn på sykehuset uten at fødselen er skikkelig i gang og de tar vannet og setter drypp (planlagt) så regnes det som igangsetting. Med nr. en tok de vannet og satt drypp etter at jeg hadde hatt rier i noen og femti timer, men han hadde fortsatt god tid og drøyet flere timer til før han hadde tenkt seg ut. Startet fredag ettermiddag og han var ute natt til mandag. (Ikke noe alright opplevelse da jordmor oppførte seg mer som en rugbyspiller og bestemte at jeg ikke trengte smertelindring, + det ble litt dramatisk på slutten). Nr 2 ble det igangsetting. Mandagen og onsdagen var jeg inne på sykehuset og legen gjorde ett eller annet son gjorde innmari vondt for at riene skulle starte for å få det til å modne før igangsettingen som var planlagt på fredag.. På onsdagen funket det virkelig og før jeg var ute av dørene på sykehuset hadde jeg rier hvert andre minutt, men det roet seg jo så klart igjen. Gikk med litt små verker frem til fredag morgen. Da kon vi til sykehuset og de tok vannet. Så skulle de sette drypp, men drøyde litt fordi det gikk fort fremover uten. Etter noen timer ble det satt drypp og jeg ventet på epidural men lillemor poppet ut i det anestesilegen kom inn døren. (Tok 3-4 timer).
Fire småtroll Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Jeg har nettopp fått papirene mine fra fødsel nr tre og der står det at jeg ble igangsatt pga stille barn og rolig ctg. Men da jeg kom inn hadde jeg masse maserier (ikke regelmessige), og hadde 3 cm åpning. De tok vannet og jeg fikk mere rier, men fremdeles ikke regelmessige. Etter noen timer hadde jeg 5 cm åpning og fikk drypp for å få fortgang og mer regelmessige rier.. Men i journalen og i uttalelsen fra legen står det at jeg ble igangsatt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå