Gjest Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Hva fikk dere til å velge dette yrket? Jeg er under utdanning nå. Det er greit nok, men ser at jeg godt kunne ha valgt noe annet også... Dårlig lønn, arbeidstider.... Spørs hvor du jobber, men ofte mye tungt stell.
happybirthday Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 At jeg var sikret jobb etter endt utdannelse og at jeg slapp å flytte på meg for å få jobb. Begge kriterier var like viktig, selv om første krieteriet veide tyngst. Torde ikke ta sjansen på å sette meg i stor studiegjeld som alenemor uten å vite om jeg kunne være sikret jobb etterpå. Og så har jeg alltid vært glad i å gjøre noe for andre da....men jeg hadde flere muligheter innen helsesektoren, men alle andre yrker slik som radiograf, audiograf, bioingeniør ble for spesialisert for de to kriteriene som telte mest for meg.
Gjest Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Ja, det er et viktig kriterie for meg også å være sikret jobb etterpå. Studiene har gått bra hittil, men begynner å tvile litt på om det er det rette for meg...
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Huff...har søkt på sykepleien fra høsten, blir litt betenkt, jeg... Hva er begynnerlønna? Jeg søker fordi jeg vil "bli noe". Tenker at jeg har flere valgmuligheter med den utdanninga. Har mulighet til å jobbe i fengselsvesenet, gamlehjem, sykehjem, sykehus, privat barnevernsinstitusjon, ambulanse e.l når jeg blir ferdig. Har ikke lyst til å jobbe med gamle, men alt det andre frister... Hva kunne du tenke deg å evt. bytte til om du får muligheten?
Gjest Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Jeg vet ikke helt hva jeg evt. vil bytte til, fordi her har de ikke så mange studietilbud som frister. Men hadde jeg hatt muligheten ville jeg ha tatt pedagogikk eller sosiologi. Kommer antageligvis til å fullføre utdanningen nå som jeg har begynt, men hadde nok ikke valgt det samme på nytt.
jet trip Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 valgte yrket egentlig litt tilfeldig jeg. masse gode erfaringer fra sykehjem. hjerteovervåking, ambulanse, hjemmespl. og ulike kommunale avdelinger men nå etter 8 år er jeg bare ganske så lei av alt.Kan være dager som er veldig givenede men dessverre også mye mas, missfornøye, spytt, oppkast, skit, ...heh heh nettopp kommet fra kveldsvakt og skal på dag i morgen... ikke alltid så greit nei...
Gjest Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 Ja, det er nettopp det. Jeg er i praksis på sykehjem nå, og det går mye i bleieskift, avføring over hele seg + i sengen, misnøye osv... Men også koselige samtaler med beboerne, mange er fornøyde og positive.
Har byttet nick ! Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 Etter ett par år i militæret var jeg lei mannsdominerte miljøet, og ønsket meg hjem til kjærsten min og litt fasterer rutiner. At man var sikret jobb var bare ett pluss. Nå jobber jeg på barneavdeling på ett stort sykehus og stortrives =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå