Mummimamma:-) Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Kan man ha TR uten å faktisk ha hatt eggløsning? Hva er det i så fall som kommer ut?
*Drømmer Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Lurer jeg også på.. Sliter med laaange sykluser, og begynner å lure på om jeg kanskje ikke har EL.. Men mens kommer jo til slutt... INGEN???
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Altså, mens kommer uansett om man har el eller ikke. Jeg har ikke el av meg selv hver pp (sjelden jeg har det altså...), men jeg har jo mens likevel. I en menstruasjonssyklus, så bygger livmorslimhinnen seg opp til å bli stor og gjøre seg klar til å ta i mot et befruktet egg. Men hvis ikke egget blir befruktet, så fester det seg ikke. Ca 14 dager etter el gir kroppen selv signaler til livmoren om at man ikke har blitt gravid (ingen hcg produksjon), og da støtes livmorslimhinna ut = mensen. Det samme skjer dersom man ikke har el; siden man ikke har el, er det ingen befruktede egg som fester seg, og kroppen støter ut livmorslimhinna.... Lengden på syklusene (uregelmessige) varierer i dager fra 1. dag mens fram til el (1-2 dager etter toppen av LH hormonet). Jeg som ikke har el av meg selv, har likevel en slik LH topp 1-2 dager før el skulle ha vært... Derfor får jeg også utslag på el tester selv om jeg ikke har el. Håper dere skjønte noe av dette... Ikke så lett å forklare når man ikke er lege, hehe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå