Gjest Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Helt grønn på dette jeg.... ;p Er det vanlig å ha gravert noe inni forlovelsesringene? Som (kose)navn og dato kanskje? Eller bruker man de samme ringene som giftering og venter med å gravere til da? Eller er det vanlig å ha forlovelseringer og kjøpe nye ringer til bryllupet? Håper noen kan hjelpe :-) Åja, en ting til: Hvilken hånd har man forlovelseringen på, å hvilken har man gifteringen på?
*tybber* Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Vi har gravert inn navn og dato i våre forlovelsesringer. Alle andre jeg kjenner har også det. Vet ikke helt hva vi skal gjøre når vi skal gifte oss, om vi skal ha de samme ringene eller sånn, så det kan jeg ikke svare på! =P Vi her i Norge har (stort sett da) ringen på høyre hånd, men maaange andre land har den på venstre, da det er nærmest hjertet! )
Skrømti Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Jeg har navnet på mannen min i min ring, og datoen for bryllupet. Vi ventet med å sette på ringene til vi giftet oss, så vi har bare hatt denne ene ringen. Nåja, det var jo ikke lange "forlovelselstiden " på oss, det gikk vel 6 uker fra vi bestemte oss for å gifte oss til vi gjorde det. Utrolig koselig å sette på ringene i kirka iallefall!
CEVi Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 I våre forlovelsesringer har vi inngravert din og hverandres navn, med håndskrift inni ringen. Man kan få gravert inn det man vil, men vi syntes dette var det beste. I vanlig skrift har vi datoen for vår forlovelse. Vi skal ha nye ringer når vi en vakker dag gifter oss ) Det er også mulig å bruke de samme ringene eller eventuellt pynte litt på dem med nye diamanter. Vi bruker ringene på høyre hånd, men jeg vet at det er mange som velger å bruke den på venstre hånd.
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Her står det navn og dato for dagen vi forlova oss.. når det eventuelt skal bli et bryllup blir det nok nye ringer, bruker og ha den på høyre hånda men akkurat nå ligger den på hylla...
Gjest Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 Takk for svar jenter Skjønner man kan gjøre nesten som man vil Da er det bare å håpe han sier ja!
snart mor til 3 Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 når vi forlovet oss graverte vi inn forlovelsesdatoen.. og etter bryllupet graverte vi inn navnet til hverandre samt vielsesdatoen.. bruker samme ringen.. kunne aldri funnet en annen ring for vielsen da vi sammen var å fant drømmeringene når vi forlovet oss.. de er perfekte. tredelt med hvitt og gult gull..hvitt gull går i en stripe i midten.. ingen krasse overganger eller liknende,så fra avstand ser ringene ut som helt normale tradisjonelle ringer,men når man ser nærmere oppdager man at en tredjedel er i hvitt gull... symboliserer oss som er veldig glad i det tradisjonelle med en liten tvist ;-)
Ane med lillegutt Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Vi har også de samme ringene som vi fikk ordnet ved forlovelsen. Vi har forlovelsesdatoen , "din...", og datoen for vielsen vår gravert Har hatt de på høyre hånd både før og etter vi giftet oss, men fikk dem "pusset opp" til vielsen.
Lady78-prøver Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 hei! mannen min kjøpte forlovelses/gifte ringer da han planla og fri, han graverte også inn datoen i dem, så da han fridde fikk jeg en gravert forlovelses ring :-) disse ringene betydde så mye for oss så vi valgte og bruke dem til gifte ringer også, så da vi giftet oss tok vi dem av og graverte inn datoen vi giftet oss også! tror det er litt ulikt hvordan folk velger og gjøre dette, men jeg er i allefall kjempe fornøyd med valget vårt! vi har både når vi var forlovet og nå som vi er gift og ha ringen på ring fingeren.
Lady78-prøver Skrevet 6. april 2008 #10 Skrevet 6. april 2008 glemte og skrive det men vi har også gravert inn hverandres navn i ringene... din....
Tomtetroll Skrevet 6. april 2008 #11 Skrevet 6. april 2008 Vi har gravert inn din og hverandres navn, dato for forlovelsen, og to hjerter som er halveis inni hverandre. Det symbolet betyr sjelevenner, han kunne velge mellom mange og han valgte det. Synes det er så romantisk. Når vi gifter oss nå i juni skal vi ha samme ringene. Denne ringen betyr alt for mye for meg til at jeg vil ha en ny. Har vært forlovet i 3 år nå, og den ringen er min kjæreste av alt jeg har av smykker og sånt. Så her blir det samme ringene =)
tjorven75 Skrevet 6. april 2008 #12 Skrevet 6. april 2008 Vi har gravert inn navn og dato. Brukte samme ring vi, så det er en dato for forlovelse og en for bryllupet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå