Gå til innhold

Katten drar med seg ALT inn!! Orker ikke mer..... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ligger guttungen full av loppebitt så store som en golfball... :( Over hele kroppen... byttet på sengetøyet i en fei, og det hjalp. Han har ikke fått flere...

Kom inn på soverommet, og så katten ligge i enden av sengen. Jeg fikk den ut av rommet i en fei, og i natt ble mannen min bitt på foten, 6 svære bitt. Kastet alt av sengetøy i vaskemaskinen...

Sitter her i sofan, og hva skjer? Joda, begynner og klø på armen og foten... to svære bitt....

JEG BLIR GAAAAAL!!!!!!!!!!!

Hvordan skal dette gå da, er jo såvidt vår, og enda så drar han inn så mye dritt???

Kan ikke ha han lenger hvis dette fortsetter... Jeg har ANGST for slikt, alt som har med lopper og insekter holder meg våken hele natten... :(

:(:(:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig, jeg satt akkurat og googlet fugleloppebitt, og så popper dette innlegget opp :-)!

Men huff, jeg forstår deg - fuglelopper er noe skikkelig dritt. Men: dessverre ikke til å unngå når man har katt, og selv om katten fjernes, er dere dessverre ikke garantert loppefritt likevel. Det er ikke alle som reagerer på disse loppebittene, men dere ser jo ut til å ha fått "loppegenet" alle tre :-(! Hos oss er det kun meg som blir infisert. Vi har også katt, men har hatt kattefrie perioder i livet mitt der jeg også blir bitt. Et sikkert vårtegn, hvert eneste år...

Heldigvis, farlig er det ikke! Men veldig ubehagelig. Jeg anbefaler deg å kjøpe Xylocainsalve, det hjelper mot kløen. Når det er på det verste hos meg, kan jeg få mange, mange bitt i samme område, og jeg bruker da flytende Xylocain som jeg smører på med en bomullspad.

Tiltak dere kan gjøre hos dere, er å sikre dere at dører til soverom alltid er lukket, slik at katten ikke kommer inn på rommet og får lagt seg i senga. Husk på at dette tross alt ikke er kattens feil, det er loppene som henger seg fast i pelsen hans enten han vil eller ikke. Se utenfor om dere finner gamle fuglereir og kvitt dere med dem (helst brenn dem), for fuglelopper kommer alltid fra reir.

Jeg synes jo helt ærlig at det er for galt å kvitte dere med katten "bare" pga dette her... men det er bare MIN mening, håper det ordner seg for dere :-)! Jeg vet hvordan det er!

Skrevet

Ikke klag, katten din kommer i det minste hjem... katten min har vært borte i dagsvis og tar gjerne i mot loppebitt hvis han bare kommer frisk og hel hjem snart! =(

Skrevet

Ja, det er ille, men jeg sliter virkelig med dette.. en gang jeg var i syden, så jeg en pitteliten bille på gulvet på soverommet, og det endte i at jeg ikke sov i 3 dager... er helt rar når det gjelder slike ting...

Klør overalt, og slapper ikke av i det hele tatt... klarer ikke og ta i katten lenger.. :(

Har sendt en mld til svigermoren min nå, og spurt om hun kan ta han.. (hun har tatt til seg mange katter gjennom årene)

Har ALDRI hatt problemer med og bli bitt innendørs før, før katten vår begynte og luske mye ute.. (var nesten bare inne før)

Å; jeg klør overalt nå... (ikke på grunn av bittene, men på grunn av tanken på alt som muligens lusker rundt i huset her nå.... æsj)

Skrevet

Huff, svigermor kunne ikke ta han... :(

Skrevet

æsj....... katter er ekle.....................

Skrevet

Jeg har hatt katt siden jeg var 6 år, og har til dags dato ikke fått et loppebitt.

Vi har hatt på det meste 3 katter, så rart vi har sluppet unna

Skrevet

Heia!

Nei ikke rart, bare HELDIG :-)! Dette går på hudtype, du kan vedde på at dere har hatt like mange lopper kravlende over dere, men heldiggrisene blir ikke bitt! Hos meg er det nok å SE en loppe på 10 meters avstand, så blir jeg bitt. Sånn omtrent :-)!

Da jeg bodde hjemme slapp både mamma og pappa unna (og vi har alltid hatt katt) og nå slipper både mann og barn unna, men mor får bitt nok for resten av familien!

Skrevet

urk...ekle greier!

Skrevet

Har selv vokst opp med katter - men hele nabolaget er fullt med katter. Jævla krek som ligger i utemøblene mine og pisser på alt jeg har. Æsj.... jeg roser bikkja mi når hun jager dem. (har jo aldri en sjans for å ta dem da hun er en chihuahua, men de stikker jævlig fort når hun gneller etter dem)

Skrevet

Kjære deg, dette KAN løses veldig enkelt! Kjøp loppe-/flåtthalsbånd på dyrebutikken, ta det på katta og slapp av:-) Jeg har katt selv, og etter at jeg begynte med slike halsbånd i sommerhalvåret har jeg ikke sett snurten av noe slags utøy som helst! Hvis katten din ikke er vant til halsbånd kommer den nok til å protestere i begynnelsen, men holder du ut "sutringa"/kløinga i noen dager er det absolutt verdt det:-) Jeg bruker forøvrig reflekshalsbånd på pusen min på høsten/vinteren, føler meg mye tryggere ang. bilpåkjørsel da... Håper dette hjelper!!

Skrevet

Slapp av! Det er bare en kort periode på våren. Loppene kan ikke overleve på mennesker og du kan få kjøp kløstillende salve å smøre på. Pass på å holde dører lukket til soverom etc i et par uker så er problemet over. Her får ingen dyr ligge i senga vår uansett! De er full av utøy du ikke ser og merker også altså, så er det sakt :D

Har fått bitt uten å ha dyr også jeg altså! Tror jammen faenskapet må ha hoppet på meg ute i skauen eller noe...?

Skrevet

Bare en liten advarsel til de loppe båndene. Ikke alle tåler de. Min katt gjorde ikke det, så følg litt med på den.

Skrevet

Ja, det glemte jeg å si! Heldigvis har ikke min katt reagert på dem, og jeg bruker den sterkeste typen (butikkinnehaveren importerer fra Sverige fordi de svenske halsbåndene fungerer mye bedre, ifølge kundene hans), men skulle katten reagere kan man jo alltids prøve en annen, mildere type:-)

Skrevet

Min familie har også katt. Å han drar også inn lopper. Loppene setter seg ofte i nakken på katten. Der får ikke katt tak i de. Katten renser ofte pelsen selv for lopper, biter de bort. På apoteket eller hos dyrlegen får man kjøprt et middel som man sprøyter i nakken på katten, og vips så er loppene borte. Katten får ikke tak i sin egen nakke, så viktig at det sprøytes der. Husker desverre ikke hva det heter.. *tenke tenke*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...