Gå til innhold

inspirert; "utbruddsalarm" i staden for innbruddsalarm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finst det?

Har ungar som kan vandre avgårde nattestid... hehe..ung tenåring

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,det finnes. Har hatt det.

Det er en dings man fester høyt oppe på døra, som piper noe infernalsk om noen åpner døra....

Skrevet

Veit du kor ein får fatt i det? Er det kode på det, så ungen ikkje kan slå det av sjølv?

Skrevet

Du kan feste den sånn at de ikke ser den...men da avslører du den med en gang døra åpnes.

Noe annet som er greit, er flomlys som slåes på om sensoren føler bevegelse. Men selvsagt virker det ikke der det er lyst på natta.

Jeg kan finne den alarmen på nettet,om du vil

Skrevet

haha...spørs om de fort lærer seg å slå av den når de er så gamle.

hva med å sette bevegelses sensorer strategisk som uler før man får sjans til å slå av? Jeg skal ha et intrikat system når mine barn kommer oppi den alderen, jeg var nemlig en utspekulert "luske seg ut på nattestid type" selv...fira meg t.o.m ned med tau og klatra inn med stige, for så å fire stigen forsiktig ned på plass..og pilte ut og la den på plass på morgenen....hehe

Skrevet

Hva med å låse ut ungen? ;o)

Legg ut en sovepose og en brødskalk, et glass vann og et avisutklipp over ledige leiligheter i byen dere bor i?

Skrevet

Takk Northernlights:) skal jammen sjå nærmare på det:)

Og du Ugla, du var lur du;) Eg veit at han kjem seg lett ut glaset fra sitt eige rom, derfor skulle eg hatt ein alarm der. Og så har vi hoveddøra og eit par altandører eg skulle dekt.

Eg har høyrt om eit eller anna system brukt i campingbilar osv med kode, men tenkte det fantest eit enklare system til heimebruk:)

Skrevet

hahaha.. ja, han hadde sikkert prøvd å få seg hus, han:) Tar alle råd med glede:)

Skrevet

hehe.. ja, kanskje eg kan seie at det er sånn til å feste på mobilen??? Den har han jo med overalt:)

Skrevet

Betaler han for mobilen selv? Tror jeg ville inndratt leketøyet ei stund,inntil han slutter å leke Houdini....

Skrevet

Veit ikkje om det hjelper... det er ADHD det er snakk om, så behovet der og då kjem først:) Du har ein med det du og, har du ikkje?

Skrevet

Ja,men han tar medisiner, og fungere fint (ok) med dem.

Hos oss har det vært en lang prosess å finne ut hva han virkelig liker å gjøre, og se hvilkne interesser han har,som henter det beste utav han.

Hvor gammel er gutten din? Hvis han er rimelig ung, tror jeg at jeg hadde tatt han med på samtale hos politiet, om hva som kan skje ute etter mørkets frembrudd.

Min gutt er så mørkredd, at jeg tror ikke jeg trenger være redd akkurat det der. Uff, ikke enkelt. Det forstår jeg!

Skrevet

han er 14, og lite redd. Han brukar Concerta, så han er medisinert, men det tar jo ikkje alt. Politiet er involvert, så veit ikkje meir kva dei kan gjere:)

Derfor ser eg for meg at alarm må vere løysinga:) Då kan eg i allefall stoppe han fysisk. Det skjer ikkje ofte, men eg er redd for at det vil auke på med alderen og når skikkelig festing kjem inn i bildet.

Nei, er ikkje enkelt. Eg seier at det å få ein tenåring og + på ADHD'en, er som å måtte begynne oppdragelsen på nytt; plutselig virkar ikkje noko av det du gjorde før:)

Eg takkar deg for tipsa om dei sidene med alarmar:) eg skal sjekke dei skikkelig ut, ver du sikker;)

Skrevet

Ja,jeg vet om den der; veien blir til mens man går, når man har et barn med ADHD.

Jeg har derfor så desperat spurt det offentlige om hjelp siden han var liten, for når de fyller 16 er det ofte for seint.

Vi har virkelig hatt mye å stå i med, men det er ikke bare hans skyld. Mye av omgivelsene får ta skylda i at enkelte ting går på tverke.

Hva med å øke styrken på medisinen? Eller også ta innsovningstablett? Går utifra at han har vanskeligheter med å sovne?

Lykke til =o)

Skjønner så altfor godt at det der er tøfft!

Skrevet

Vi har brukt Melatonin, men han nektar å ta dei. Treng dei ikkje,seier han. Han er større enn meg, så fysisk makt hjelp ikkje. Heldigvis har han respekt for meg, sjølv om det stort sett berre er når eg er i nærheten av han:)

Ja, du skal vere tøff og sterk for å skaffe den hjelpa du treng:) Og det er lang veg å gå før folk forstår kva ADHD egentlig er:) Men kva gjer ein ikkje for sine så håpefulle?;) Vi har hjelpetiltak inne, så håpar at vi skal få det meste i orden før han er for gammal.

Takker og ønsker deg og sønnen din også alt godt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...