Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Jenta mi på 7 mnd er så utrolig avhengig av flasken for å få sove... Både på dagtid og kveldstid. Det utgjør jo 3 flasker med melk bare der, pluss 2 om natta... Og helsesøster mener vi må kutte kraftig ned på MME nå når hun har blitt så stor, hun skal ikke ha mer enn en halv liter... Hun vil helst at vi skal ta vekk nattmåltidene også... Hvordan i all verden skal vi avvenne henne med dette da? Hun nekter vann om natta, og får hun ikke drikke melk til hun sovner så våkner hun bare igjen, så vi kan ikke kutte ned på måltidene heller =( Men kan jo ikke bare la henne skrike heller... Nå får hun ca 800 ml i døgnet med MME + 4 måltider med fast føde...
Mille** Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Vi gav vann på flaske til størsten når hun var like gammel, hun hadde ikke spesielt lyst på det så etter 2-3 netter sluttet hun å våkne. )
Blue Lady Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Litt samme problem her, på natten hvertfall. I natt blir 4,natten uten mat. Hun har skreket mye; 2x2 timer 1. natta, 1x3 timer andre natta og 5 timer natt til i dag. Helt grusomt, men jeg orker rett og slett ikke å amme henne 4 ganger i løpet av natten lengre. Tulbyr vann og smokk, da blir hun sint så jeg lar henne bare surre nedi senga si. Hun hyler, surter, babler osv. Hun har problemer med å finne roen av seg selv. Prøver å ikke kose og snakke med henne så mye, sånn at hun ikke fr så mye service om natten, kanskje hun skjønner at hun ikke trenger å våkne da...
sjokopops Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Det er ingen lett måte å avvenne på (synes jeg da).Kampen må tas uansett, og viss du er sta og ikke gir opp vil jeg tro det går raskere enn viss du gir deg. Må tåle å høre på grining. Du bestemmer over jenta di og ikke omvendt:) Hun trenger ikke nattmat nå. Bruk tiden til hjelp, og ikke begynn på noe du ikke makter å fullføre. Masse lykke til!
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Men det er bare å kutte ned på MME-pulveret og ikke væsken.
Gjest Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 Jenta mi var også det.Prøvde å gi vann men det var ikke populært.Før jeg varmet det,da tok hun flaska med vann;-)
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 Takk for tips=) får ta det gradvis og være konsekvent, så blir det vel en ordning på det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå