Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Det må da virkelig være fler enn meg som tapper kaldt vann fra kranen og deretter varmer det i microen? Hva skal være så farli med det da? De gjør det jo sånn på sykehuset. Her er litt for mange overhysteriske spør du meg. Her var jo til og med en som mente man skulle koke badevannet!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 hehe.. jeg er enda slappere for jeg kjøper kun de ferdig kartongene. Skal ta meg sammen og bli økonomisk nå, så da må jeg også begynne med å blande. Der for meg at det blir på samme måte som deg. Barnet mitt er 5 måneder.
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 jeg koker og avkjøler vannet.. Kunne sikkert ha sluttet med det nå ( tirill er 7,5mnd), men har blitt en vane og gjør det automatisk. Men jeg har sluttet å koke flaskene.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Endelig et menneske som ikke er helt hysterisk da. Drikkevannet er jo rent med mindre det er kokevarsel på det. Kroppen trenger jo noen bakterier. Men jeg tapper ikke lunket vann. Men iskaldt vann fra krana kan da virkelig ikke skade? Mitt er litt over 4 måneder
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 HI Flaskene koker jeg og det antar jeg at jeg blir å fortsette med. Men sluttet å koke vannet da ungen var 2 måneder.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 hvorfor koker dere flaskene, men ikke vannet til maten? den skjlnte eg ikke...
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 Koke flaskene er ganske viktig siden det er det mme er oppi. Koker man dem\steriliserer dem i sterilisator dreper man de farlige melkebakteriene som sprer seg i mme.. HS sier man skal koke vannet til barnet er 1 år, med mindre man er sikkre på at vannet fra kranen er sikkert... Velger å følge det rådet jeg da.. Så her koker vi både drikkevann å steriliserer flasker+tutene.. Gutten vår er snart 7 mnd.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 Da kommer helsesøstrene med forskjellige anbefalinger, da. Her har helsesøstera sagt at man ikke trenger koke vannet etter 6mnd, med mindre man har egen brønn da.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #9 Skrevet 5. april 2008 Hmm. Du som sier at de ikke koker vannet på sykehuset.. vet du dette? Selv jobber jeg nemlig på barneavdelingen på sykehuset.. Og der koker vi ALLTID vannet når det skal blandes mme... Bare til informasjon:)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 5. april 2008 #10 Skrevet 5. april 2008 Jepp det gjør dem! Hehe. Dem sier veldig mye forskjellig har jeg merket her inne. Men siden vår HS sier 1 år, så følger jeg dem:-)
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #11 Skrevet 5. april 2008 Ja,her koker vi. Setter virkelig pris på en levende og frisk unge vi da.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #12 Skrevet 5. april 2008 Unnskyld meg, men leser dere ikke bruksanvisninger på pakken? Og, om man skal tappe vann fra kranen så skal det vere kalt = ferskt vann. Lunkent vann inneholde MASSE bakterier og skal ikke drikkes.. Og ikke gis til små babyer!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #13 Skrevet 6. april 2008 Vi brukte dr.brown flasker de første mnd, men de sprakk da vi kokte dem. Så det sluttet jeg med etter bare noen få uker, siden da har vi kun vasket dem med egen børste og hatt dem i oppvaskmaskinen. Jeg har sluttet å koke vannet til mme, jeg varmer kaldt vann i microen. (Han er akkurat 6 mnd nå).
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #14 Skrevet 6. april 2008 Hi hi folk får gjøre som dem selv vil =) Helsesøstra mi sier jeg bør koke vann til mat og flasker til vesla er 6 mnd. Veninna mi fikk beskjed om å slutte med det da hennes var 3 mnd og vi bor i samme kommune og er knyttet til samme vannverk. Kommer nok alltid til å koke vannet til mat siden det står på pakningen men vi gjør alle forskjellig der som med alt annet. Badevannet ville jeg aldri kokt ) Ha en fin dag alle sammen!
line_n & sara Skrevet 6. april 2008 #16 Skrevet 6. april 2008 vi koker, men snuppa er fortsatt liten, da! og her i oslo, er ikke drikkevannet av topp kvalitet! de skal forandre rensesystemet på vannet, men det tar nok et år til før det er optimalt! har opplevd to "det er dritt i vannet"-perioder her i byen de siste årene, så vi safer med å koke, vi!!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #17 Skrevet 6. april 2008 Jeg koker vann, men blander det ut med iskaldt fra springen for å få riktig temperatur. Har mikrobølgeovn, og ville nok ha brukt den hvis den hadde digitalt ur på. Jeg sluttet å koke og avkjøle vann da min sønn begynte å drikke vann som tørstedrikk. Da ble jo hele poenget borte :-). Og Min HS har selvfølgelig sagt at dette er måten å gjøre det på. Finnes like mange HS som meninger tydeligvis. Bor i Oslo.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #18 Skrevet 6. april 2008 Selv om sjansene er ørsmå for å få infeksjoner gjennom drikkevannet, ble det faktisk nylig skrevet i avisene at drikkevannet i Norge ikke er så trygt som man tror. Dette stod skrevet forrige gang Oslo-borgerne fikk beskjed om å koke drikkevannet, da de trodde det var Guardia-infisert. Min nevø fikk glutenallergi som direkte følge av Guardia-infeksjon (ble syk av drikkevannet), og en kollega fikk ME (trøtthetssyndrom) pga det samme. Dette i tillegg til mange måneders magesjau, så klart. Fordi jeg kjenner flere som har blitt syke, vil jeg IKKE ta sjansen på å gi vann rett fra springen før lillegutt er blitt eldre. Det tar da ikke så lang tid å koke vannet?!
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 6. april 2008 #19 Skrevet 6. april 2008 Jeg er ikke hysterisk, men ettersom jeg lager mme for et helt døgn samtidig, synes jeg ikke det er noe mer arbeid å koke vannet først Pleier å ha den ferdigblanda melken på en kanne i kjøleskapet. Kjempelettvint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå