Gå til innhold

Mollusker... hun har MAAANGE!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er snart 3 år, og har MANGE mollusker i armhule og nedover både arm og mageside. De har ikke vært til plage for henne før, men nå sier hun at de har begynt å klø - og nå nettopp rev hun selv i stykker en stor en (beklager detaljene) slik at det begynte å blø ganske godt.

Vi har vært til lege, og han mente at vi bare skulle se det an og satse på at de går borte av seg selv (de har vært der i ca 3-4 måneder).

Noen som har erfaring med dette? Hvordan gikk det evt. med deres små, ble molluskene fjernet eller forsvant de av seg selv?

Takker for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine har vært sterkt plaget,så vet hva du mener.

Eldste hadde dem i to år.Fra rompa og ned til kneet.Prøvde å fjerne hos hudlege,men de kom tilbake.

Minstemann var bare 6 mnd da jan fikk hele hakepartiet og opp i annsikte,Han hadde mange og de var "irriterte".Prøvde å fryse vekk hos hudlege,men også disse kom tilbake.De var til slutt så "modne" at jeg fjernet dem selv.Blødde masse,men kun i kort tid.

Dette var i sommer (da 1år) og alle er borte og ingen arr:o))

Skrevet

eldste min hadde dem i to år, men da jeg gikk inn for å bli kvitt dem så ble de borte.... det gule midt inni er smitten som sprer seg, så når du ser at de modnes så må du bare fått tatt dem, og vasket bort guffet før det lander et annet sted på kroppen. det er et vortevirus, så det må i de fleste tilfeller gå over av seg selv, men du kan altså stoppe den enorme spredningen ved å "kneppe" dem før de sprekker av seg selv.

De klør når de er modne, og det er da de sprer seg like fort som bananfluer.

Skrevet

Jeg har hørt at de pleier å gå vekk av seg selv etter ca et år. De smitter så barnet burde helst ikke klø på de. Det er også viktig at barnet ikke bader sammen med andre barn da dette fører til at de som regel blir smittet.

Skrevet

Kjøp embla krem på apoteket som du smører på en liten stund før du "knepper" dem ut.

Jeg renset før og etter og plastret godt igjen med en gang.

Skrevet

ja det gjorde jeg også, når jeg tenker meg om

rense huden før og etter og vips på med plaster.

Skrevet

Tusen takk for flotte svar!

Tror sannelig jeg skal forsøke å ta innersvingen på dette griseriet! Men det er viktig at man tar dem når de er "modne" og ikke bare relativt små røde prikker?

Skrevet

når de ikke er modne så gjør det bare vondt verre.... for da blir såret modent og altfor stort... jeg dreit meg ut på det nemlig.... spar på dem til de er modne :-)))

Skrevet

Noen vorteliknende kjipe ting som klør og smitter og ser ekle ut og sprer seg i vill fart....

Skrevet

jenta mi på snart 3 har også mange. var hos lege sist på torsdag. og han sa de bare skulle være. går bort av seg selv. men fikk beskjed om å smøre på bacimysin på de som ble betente. de som så ut som kviser.

Skrevet

De smitter ikke så lenge de ikke blør, det er akkuratt som med vanlige vorter.Det er først når det er hull på de at de er smittsomme ( så ikke klø, og blør de så plastre dem). Jeg har badet sammen med sønnen min maaange ganger og har ikke fått en eneste. Han hadde mollusker i nesten 2 år(heldigvis ikke så mange da), men nå er alle borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...