¤¤angelina¤¤ Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Ang bleiebøtte, har hørt at det bare er tull, at hvis man skal unngå lukt så må man bruke 1 pose pr bæsjebleie og at det er dyrt, og hvis man ikke bruker en pose pr bleie er det ikke vits? Ang vogn, ser at det er 45% på quinny freestyle 3xl med dreamibag på barnas hus. Er det en vogn dere ville kjøpt? Tror bagen er liten, noen som vet målene? Eller er det noen som har tips om en god, fin vogn som ikke koster altfor mye? Er det mye billigere vogner i Sverige?
NormaJean Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 brio sing er ganske fin og koster ikke så mye. 4000kr for bag og sportsdel. greier ikke å velge mellom den og bugaboo da:( men rent økonomisk hadde jeg lett kjøpt brio sing. den er kjempe fin. tror ikke den quinny vognen er noe bra kjøp, hører kun negative ting om den. tror at den er på salg fordi den går ut av produksjon.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 jeg puttet alle bæsjebleier i egne poser å gikk ut med med en gang.... ingenting stenger den lukta borte.... tissebleien gikk i søplebøtta som ble tømt hver kveld.... jeg hadde ikke bleiebøtte, og savnet den aldri.....
Herkules Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Vi har ikke bleiebøtte og savner det ikke Jeg valgte bort quinnyen mes pga den lille baggen, og det gjorde jeg lurt i Fikk barn i august og når han var 3-7 mndr var det jo vinter. Han var kjempestor og lang for alderen og ville måttet byttet til sportsvogn ved 4 mndr Med sin vogn lå han i baggen til han ville sitte sånn ca 7 mndr Ellers en bra og lett håndteerlig vogn så hadde ikke hatt problemer med å velge den om baggen hadde vært større
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Jeg er veldig fornøyd med bleiebøtten vår. Den holder virkelig det den lover. Vi kjenner ikke ufin lukt på badet der bøtten står, og det går gjerne mellom 5-7 dager mellom hver gang den blir tømt. Vi har varmekabler på badet, da kan ikke bøtten stå direkte på gulvet (da lukter det.). Det har vi ordnet med et par ekstra fliser som gjør at det kommer luft under bøtten. Bøtten er av merket "Sangenic".
¤¤angelina¤¤ Skrevet 5. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. april 2008 Ok, takk for svarene så langt. Tror kanskje jeg dropper bleiebøtte. Herkules, hvilken vogn har du da, som babyen kunne ligge i i 7 mnd? Jeg skal også ha baby i aug, og trenger nok en litt stor bag til vinteren. Flere tips?
Puumi Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 Når det gjelder vognvalg ville jeg kikket inn på " Barnevogndebatten" forumet, denne vognen skal vi ha , med sport understell... den ligger vel på rundt 5000 kr i sverige. venter septemberbaby å bor i nord, så det blir supert http://www.emmaljunga.com/start.asp?lang=NO&country=NO
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 jeg vil bruke samme bleiebøtte på min neste som den forrige. for de som ikke vet hvordan den fungerer er det som et langt "rør" av en plastpose som går ned i en bøtte. hver gang du presser bleien ned ruller den seg rundt slik at bleiene skiller seg fra hverandre og holder seg inni posen. posen er i tillegg bakteriedrepende. setter ikke igjen lukt i bøtta heller. på babybutikken jeg kjøpte den på stord kostet den 2-300 kr (tror den var på tilbud, men orginalprisen var 400 tror jeg). anbefales på det sterkeste!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 Vi har valgt å kjøpe bleie bøtte veldig greit, jobber i bhg og der har vi det og det er lukt fritt=0) Veldig fornøyd med det=0) Med tanke på vogn så har 3 av mine venniner som jeg har pratet med måtte byttet ut bagen etter ca 4 mnd uansett vogn for da ønsker ikke barnet ligge lengre det vil titte litt rundt=0) men det er jo forskjellig men jag har ikke regnet med å bruke bagen i 7 mmnd=0) Lykke til=0)
brumline Skrevet 6. april 2008 #10 Skrevet 6. april 2008 Har tips angående vogn: Vi brukte Basson Roma til jenta vår. Dette er en vogn med separat bag-og sportsdel. Vi brukte baggen lenge, til hun var ca 8-9 måneder. I bunnen av baggen er det en plate som man kan sette opp når babyen etterhvert vil kikke litt rundt. Dessuten er baggen en av de største på markedet, fikk fint plass til vognpose til hun var 8-9 måneder. Prisen var ikke ille, for 3 år siden betalte vi 5000 kr.Dette var inkludert stellebag og 2 vogntrekk (til både bag- og sportsdel). Vi var iallefall veldig fornøyde, og skal bruke samme vogn til nestemann som kommer i september. Lyke til!
m*78 Skrevet 6. april 2008 #11 Skrevet 6. april 2008 Hei. Vil bare støtte opp om vogntips om Basson Roma. Kjempefin vogn, kan absolutt annbefales. Vi kjøpte den i 2004, har brukt den til 2 barn, å blir å bruke den til nr. 3 også. Stor og god bag. Byttet ikke over til sportsdelen før gutten vår var 13 mnd -Han er stor og lang. Betalte 3500kr, men da var den på salg. I tillegg kom den ut i best i test på sikkerhet, på TV2 hjelper deg i 2004. Det eneste minuset jeg kan finne på den, er at det ikke går ann å bruke søskenbrett/ståbrett på den, pga. hvordan bremsen er plasert -Noe jeg har savnet litt, da jeg har barna ganske tett. Har også bleiebøtt, kjempefornøyd, ingen lukt. Men plasten i den er ganske dyr, så vi kaster kun bærsje-bleiene i den, å tiss-bleiene i vanlig søppelbøtte. Men slipper jo å fly ut med illeluktende bleier hele tiden :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå