Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Lykke? Kjenner ingen som heter det, men synes det var skikkelig fint:-) Får jeg en jente, så kunne jeg godt tenkt meg det navnet.
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Det var pussig. Samboeren min kom til meg her om dagen og sa han likte navnet Lykke. Det var ikke så ille det nei, så klart åpen for det navnet;-) Ellers liker jeg godt navn som: Luna Liana Mia / Mie Helle Line / Lina evt. Lana;-) Noen spesielle, men fine syntes jeg!
Monique72 Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Lykke er kjempefint (Veldig vanlig i Danmark da...) Men det er nok i ferd med å bli et motenavn. Kjenner 3 små Lykke jenter allerede....
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 hva med glede? eller jubel? hmmm.... lykke er ikke et navn. blir litt sånn espen thoresen værsågod takkskarruha.....
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 He he... Anonym er IKKE et navn. Har du virkelig ikke fått med deg at Lykke er et navn? Jeezes,,,,,,
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 vanlig i danmark, som mustafa er vanlig i tyrkia.... jo, jeg vet det er et navn, men for meg er det et ikke-navn uansett.... og det var spørsmål om mening.... stod ikke bare de som liker det bak....
Saltlakris Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 Lykke er et kjempe fint navn syntes jeg! Som også er veldig vanlig i Danmark,som også 127 kvinner i Norge heter
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #9 Skrevet 5. april 2008 Har dere kommet på det pga den lille jenta som gikk ut alene på natta? Hun heter Lykke og det har stått om henne i avisene de siste dagene.. Syns helt ærlig at Lykke ikke er et ordentlig navn, blir litt sånn Sol og Måne, eller Storm (for de som ser på hotell Cæsar) Blir bare tullete syns jeg.. Selv om det er et vanlig navn i Danmark, er det jo ikke nødvendigvis så vanlig i Norge.. Jeg mener; vi heter jo Odd, simen og Bent her hjemme, men tviler på at de kaller barna sine det i England.. hehe..
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #11 Skrevet 5. april 2008 Ja, la merke til at den lille jenta som gikk alene ut hette det:-) Passer liksom så godt om det blir en jente da. Sambo ville egentlig ikke ha flere barn, så denne babyen "satt godt inne". Lykke var den dagen han kom og fortalt at han likevel ville ha en baby:-) Og er det jeg føler hver dag nå....
Saltlakris Skrevet 5. april 2008 #12 Skrevet 5. april 2008 Har ikke fått med meg det med denne jenta jeg da. Men dattera til en kollega heter Lykke
NormaJean Skrevet 5. april 2008 #13 Skrevet 5. april 2008 må si at Lykke blir litt for "out there" etter min smak. selv om det er ett navn i danmark, gjør det ikke ensbetydende med at det passer like bra i norge. Men nå er jeg litt mer fan av vanlige navn, og søker ikke etter de mest spesielle og unike navnene.
ambumamma Skrevet 5. april 2008 #14 Skrevet 5. april 2008 sikkert søtt det... når de er små... Kanskje ikke så kult å være 25 å hete lykke.
lillespire08+10 Skrevet 5. april 2008 #15 Skrevet 5. april 2008 Jeg kjenner noen som kalte datteren sin for Ida Lykke. Synes det var fint jeg ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #16 Skrevet 5. april 2008 Har bare sett det bli skrevet Lycke.. Litt av et navn å leve opp til da.. tenk om det blir en dritsur person:)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #17 Skrevet 6. april 2008 Jeg syns Lykke høres mer ut som et etternavn. Jeg elsker danske navn men Lykke... nei, det blir alt for sukkersøtt.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #18 Skrevet 6. april 2008 Syns navnet er søtt jeg hadde ikke tenkt over det før jeg leste avisene igår, men tenkte med en gang at det var ett søtt navn! Navn fra andre land kommer jo mer og mer til Norge , og vi bruker jo LANGT fra bare urnorske navn. Så syns ikke den kritikken er så mye å høre på for å være ærlig! Dersom vi bare skulle brukt de "norske" navna hadde vi ikke hatt mye å velge i! Artig vist ungen heter Li eller noe til etternavn da.. Lykke Li hehe..
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 6. april 2008 #19 Skrevet 6. april 2008 Lykke er ikke et stygt navn,men ikke et navn jeg falt så veldig for heller.Synes det er litt sukkersøtt. Uansett hvilke navn du velger,så er det noen som vil elske det og noen som vil misslike det. FInn et navn som dere liker og hold på det,ellers kan dere komme til å angre på det. Navnet skjemmer som sagt ingen. Lykke til i valg av navn
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 6. april 2008 #20 Skrevet 6. april 2008 Personlig er ikke det et navn jeg ville valgt da jeg kjenner noe som heter Lykke til etternavn. Og som noen skrev her, det blir litt sol & måne osv for meg også. Men det er dere som skal like navnet dere gir barnet deres så det burde ikke spille noen rolle hva andre mener. Ifølge ssb så er det 127 jenter som heter Lykke her i landet, men det er 145 som har det som etternavn..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #21 Skrevet 6. april 2008 Det navnet blir for søtt og klisete for meg. Jeg kjenner ei som har en liten baby som heter det, vet ikke om andre..
Mamma`n til Trym Skrevet 6. april 2008 #22 Skrevet 6. april 2008 Jeg synes det er et fint navn. Ei jente i barnehagen til datteren min heter Lykke May. Jeg tenkte ikke over at det var ordet lykke da jeg hørte navnet hennes første gangen. Liker dere navnet så gir dere det navnet til datteren deres
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå