Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Sitter på nettet og prøver å finne ut mulige årsaker til søvnløshet, eller hyppige oppvåkninger hos babyene våre....siden det er så mange av oss her som våkner betydelige mange ganger om natta.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Jeg holder meg helt unna både alkohol, koffein og brus. (Røyker heller ikke.) Er kanskje ikke like flink mht karbohydrater, men vet ikke om det har noe å si uansett
MathildeC Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Vet ikke om koffein kan spille inn, men selv drikker jeg cola og te uten at jenten vår våkner hele tiden. Fra det jeg har lest er den viktigste grunnen at babyer har en kort søvnsyklus (45 min) og at når de er i den lette sovefasen våkner de lettere, og har de ikke lært å "self-soothing" teknikker, eller "settling" teknikker så våkner de helt og gråter, og trenger hjelp til å sove igjen, gjerne det samme som fikk de til å sove til å begynne med.
Psyche Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Vi sleit veldig med søvnen til eldstemann. Da drakk jeg IKKE kaffi,te, cola o.l. Minsta er en drøm når det gjelder søvn(i forhold til hva storebroren var). Nå drikker jeg både kaffi og te.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå