Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sluttet med prevantiver for en tid tilbake, men nå satser vi:-) Problemet er vel egentlig at jeg har en veldig lang syklus og aner ikke hvor jeg er i den. Vi snakker 40 dager ca. Noen som har erfaring med det, og hva det vil ha og si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge er det siden du sluttet med hormonell prevensjon? Dette kan tukle med syklusen en stund fra du slutter. Hvis det er over 6-12 mnd siden du sluttet med hormonell prevensjon ville jeg nok tatt en tur til legen.

Jeg hadde også lange og uregelmessige sykluser, men tenkte bare at "det er vel sånn min kropp er", og vi prøvde og prøvde, men aldri uteble mensen... Da vi til slutt etter 2 år bestilte time til legen, kunne han fortelle at lange og uregelmessige sykluser var et tegn på at det var noe krøll med hormonene i kroppen. Og ganske riktig, etter å ha tatt blodprøver etter el i 3 mnd, så fikk jeg beskjeden: jeg hadde ikke el av meg selv!!!!

Det var ingen koselig beskjed å få. Da hadde vi prøvd i 2 år uten el.... Anbefaler deg å be om å få tatt progesteron blodprøver 7-9 dager etter forventet el. Da vil du få svar på om du har el eller ikke. Jeg tar el tester for å finne el, og nå går jeg på pergotime for å få el.

Ble litt langt dette, men jeg ønsker deg lykke til.

Skrevet

Har selv hatt litt trøbbel med syklusen etter fjerning av hjormonspiral, vanskelig å vite når det er tid for action. Eggløsningstester slår ut i vilden sky, så jeg tror det beste er hyppig sex i hele perioden, da må man jo treffe! Annenhver dag, da burde dere treffe - lykke til!

Skrevet

Mummimamma 4 pp: Vet du at el tester som slår ut på nesten alle testene er et tegn på pcos? Ville bare si det... Da bør du ta en prat med legen for bedre oppfølging eller noe... Er ingen ekspert på pcos, men ville nok snakka med legen hadde jeg vært deg...

Skrevet

Så vidt jeg vet er den ikke uregelsmessig (har kun hatt to ganger siden jeg sluttet på pillen i januar). Har ikke fulgt med, men husker at syklusen min var på 36 dager før jeg begynte på pillen for 7 1/2 år siden. Sist jeg hadde mensen hadde jeg kun i tre dager, og det var også rimelig normalt for meg før. Hadde små blødninger som varte i 3-5 dager. Håper jeg slipper hjelp, men vil uansett ta meg en tur til legen om jeg går en hel syklus til uten klaff. Jeg vet det er vanslig at det tar mye lenger enn det, men kan jo uansett være greit å få tatt noen blodprøver o.l når en prøver å bli gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...