Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Lurer på om det er farlig og gå på kino med tanke på alle høge lydene som barnet blir utsatt for.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Livsfarlig. Har ikke du fått det skrivet?? Åhr, unnskyld, blir bare litt irritert for sånne spørsmål. Kan hende du opplever at barnet beveger seg mer, men selvsagt er det ikke farlig!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Nei, tror da ikke det. Barnet ligger godt "pakket" inn i livmoren og er ganske skjermet for støy, så det skal være noe problem. Har selv vært på kino mange ganger i løpet av graviditeten. Bare dra på kino med god samvittighet du =)
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 det er mere farlig at du bruker så himla mye energi på å tenke å bekymre deg over slike ting.... å tenk på strålingene fra dataen du utsetter barnet for når du måtte skrive dette innlegget!!!! JA DET ER FARLIG DET.......... hva med å bruke hue bittelitt selv??? du skal tross alt bli mamma, greit nok med bekymringer i svangerskapet, men når barnet er ute, JA DA BLIR MAN TUPPETE DA...... da er man bekymrtet for det ene og det andre!!!! KINO ÆKKE FARLIG!!!!!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 ikke skrekkfilmer og 18 års filmer, sats på tegnefilm, det går bra;)
lucky3 Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 Hvor mye baby hører kommer og an på hvor langt du er i svangerskapet, den hører vel lyder utenfra fra omtrent 5 mndr eller noe sånt - husker ikke nøyaktig. Jeg har opplevd at det har vært ubehagelig for meg å gå på kino for baby har bevget seg mye på filmer med mye høy lyd og musikk + litt kinogodt med sukker - det hjelper å ha med en litt tykk jakke og legge denne over magen.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 Herregud, ikke heng henne ut fordi hun lurer på dette da!!!!!!!!!!!!!!! Tenker på det selv jeg! Hvis man er på action filmer, eller thrillere, eller skrekk, kan faktisk ungen bli skikkelig skremt! Ikke for å skremme (det gjør jeg sikkert, men skriver det likevel) men har hørt om ei som var på en konsert-ikke lenge før termin, og hun opplevde at det var skikkelig urolig i magen. Dety viste seg at ungen hadde virvla seg rundt navlestrengen. Husker ikke hvordan det gikk... Men høye lyder sent i svangerskapet har jeg skikkelig respekt for!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 Hærregud, skjelden jeg bryr meg om idiotiske spørsmål, men dette tok kaka!! Er det vits i bli en nervebunt fordi om man er gravid??? Og ja, det er livfarlig....
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 5. april 2008 #9 Skrevet 5. april 2008 Legg en jakke over magen om du blir for nervøs og du synes det blir for høy lyd.... Generelt sett er det jo ikke farlig å gå på kino...
Farfisa Skrevet 5. april 2008 #10 Skrevet 5. april 2008 Kanskje jeg er dum nå, men jeg tenker at det kan være fint at ungen blir vant til litt lyd. Vi spiller mye musikk hjemme hos oss, noen ganger ganske høyt også. Tror det går bra. Jeg har en følelse av at barnet føler seg trygg så lenge mor er glad og skiller ut gledeshormoner. Hvis mor er redd og stresset (hvis du f.eks. synes skrekkfilmen du ser er heilt forferdelig), så er det sikkert mer stressende for barnet. Tenker jeg, da. Kan ikke akkurat vise til forskning, men....
Supermamm Skrevet 5. april 2008 #11 Skrevet 5. april 2008 Tror nok ikke det er noen fare nei: ) Men som ei her oppe sier, legg ei jakke over magen om du synes lyden er høy!
Mammapostei! Skrevet 5. april 2008 #12 Skrevet 5. april 2008 Nå tror ikke jeg det er farlig å gå på kino. Men jeg ville faktisk ikke vært helt trygg på konserter og lignende, da er det jo anbefalt med hørselvern for oss. (Hvertfall de konsertene jeg ville vurdert å gå på) Før jeg blir halshugd her kan jeg jo si at jeg jobber i oljebransjen og hos oss er det laget støykart over diverse steder vi oppholder oss i løpet av arbeidsdagen. Når vi er gravide får vi ikke oppholde oss der støyen er verst nettopp pga påviste hørselskader hos barn før fødsel. Dette gjelder støysoner med støy over 83 Db. Da er det ( I StatoilHydro hvertfall påbudt med hørselvern). Desibel skalaen kan jo vær litt vrien å forstå, men en økning på 3 Db tilsvarer ca dobling i støynivå. 80 Db tilsvarer høy trafikkstøy, så 83 Db er da ca det dobbelte av dette. Dette er ny informasjon som er kommet frem med anbefalinger i løpet av det siste året. Tenkte bare det kunne være greit å vite, uten at jeg på noen som helst måte tror du utsetter deg for dette i en kinosal..... Ha en fine kveld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå