Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Jobbet fra mai - nobember ca i 2007. Sommerjobb, men fikk jobb videre utover.. Hadde frikort, husker ikke hvor mye frikorte var på, men 30000,- ca!? Som jeg kunne tjene uten å betale skatt. Så fant jeg ut at jeg kom til å jobbe der lengre, og kom til å tjene over den frikort grensen. Så jeg ringt til noen som jeg ikke husker på hvem var, å oppgav at jeg kom til å tjene over frikort grensen og sa at jeg kom til å tjene ca 60000,- Så fikk jeg skattekort, og skulle betale 26 % skatt, men sa til min arb.giver om de helle kunne trekke meg for 30 %. Noe som ble greit. Så etter jeg leverte skattekorte begynnte de å trekke meg 30% i skatt. Husker ikke hvor mye jeg har tilsammen betalt i skatt heller. Er såå spent om jeg må betale tilbake..!? :/ Noen med peiling?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 For å spørre på en enkel måte, må jeg betale igjenn penger av den frikort grensen? "Fribeløpet for ungdom er 39 997 kroner. Kommer du til å tjene mer enn det, må du skaffe deg et vanlig skattekort." Så etter det tjente jeg ca 65000,- og betalte 30% skatt av.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Det spørst, Har du OS i tillegg, så kan det være at det er for lite, for OS er også skattepliktig....
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Neinei, hadde ikke noe OS eller noe i fjord. Bare den sommerjobben ja! Vet ikke hvorfor jeg spørr akkurat på dette forumet, men:P Så det var bare den jobben, å den inntekten jeg hadde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå