lille Lilly Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Jeg er nå i uke 30 og har begynt å få de verste leggkrampene... I natt trodde jeg at jeg aldri skulle få vekk krampen. Jeg fikk nesten full panikk-det var jo verre enn fødselsrier!!!! Holdt på sikkert et kvarter før de gikk over......... Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre for å få det bedre ?????????? PLEASE....HJELP
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Hadde også skikkelig problemer med kramper en stund. Det kunne komme sånn plutselig midt på natta og jeg spratt opp å hoppet som en gal rundt i hele huset. Et godt tips er at når du kjenner krampen komme snikende så strekk ut beinet og bøy foten innover mot leggen, akkurat som om du skulle ha stått inntil en vegg å tøyet leggmuskelen. Skal love deg at det hjelper, krampen ga seg fort hos meg da
mamma_til_jente Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Ta magnesium og kalsium. Det har iallfall hjulpet meg. Hadde masse leggkramper i forrige svangerskap, og i dette har jeg forebygget med tilskuddene, og har kun hatt ei leggkrampe. Press foten opp mot leggen med en gang du kjenner den kommer, så gir den seg. Vekk sambo og få han til å gjøre det når magen blir for stor. Lykke til.
Joikaboll@ Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Har ei tante med med litt heksekunnskaper, hun rådet meg til å legge et såpestykke under madrassen, noe jeg gjorde og har siden ikke hatt disse motbydlige leggkrampene. Dem er jo uutholdbare.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Spis 2-3 gulerøtter hver dag, dette har jeg gjort i 4 svangerskap, fungerte hver gang.
snart mamma til 2 i juni Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 Fikk beskjed av jordmor å ta kalsium tilskudd, og etter jeg begynte på de, har jeg ikke vært plaget
Linn88<3Linnea07.06.08 Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 Har også hørt at man kan knyte en ulltråd rundt ankelen, og gå med den hele dagen..
Mia Maria Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 hei... Skjønner problemet... Har våknet med legg kramper hver natt i over 30 uker... Har begynt m magnesiumtilskudd for en drøy mnd siden, men det er også viktig å ta a og d vitamin og, for at kroppen skal ta til seg magnesiumtilskuddet.. Har også begynt m akupunktur mot leggkrampene og det har avtatt kraftig!!!!! Jeg ligger også med ullsokker hvër natt, og det er jo ett gammelt kjerringråd, SOM har fungert bra.. er avhengig av ullsokker!!! Håper du får hjelp, for det er skikkelig vondt og slitsomt.
laroos Skrevet 5. april 2008 #9 Skrevet 5. april 2008 Hos meg hjalp det med kalsiumtablett og ullsokker på beina om natta. Nå som det er blitt varmere har jeg tatt av sokkene, men tror jeg skal begynne igjen for jeg har hatt antydning til kramper igjen noen netter nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå