Gå til innhold

Utbytting av tannkost/smokker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på kor ofte dere bytter ut smokker og tannkost på barna deres? Sånn ca. Litt usikker på kor ofte det bør gjerast. Og kor ofte pusser dere tennene til barna deres per dag? Er det for lite å kun pusse på kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi er bare 8 mnd, å tannpussen er vi nett startet med.. men smokker bytter eg ut med en gang dei begynner å bli litt hvite.. slitt..

men vi roter dei bort etter ca en uke. så bytter ofte. men viss du koker dei med jevne mellomrom, så kan du vente 3-4 uker før du bytter smokk, viss du ikke bare bruker 1 smokk da.. bruker du kun en smokk, så hadde eg byttet ca annenhver uke..

vi pusser morgen og kveld.

Skrevet

byttet? når smokken var slitt, når det vises at de er slitt når man trekker i smokken bytter jeg. er ikke så ofte det. Tannbørste bytter vi også når den er slitt. Aner ikke hvor ofte. Pusser fast på kvelden, og på morran når vi har tid/husker på det eller hun kommer på badet når en av oss står å pusset. Hun får pusse selv da. Hun er 2 år og 5 mnd.

Skrevet

Det heter vel at du skal bytte smokken etter 1 mnd, så jeg gjør som regel det. Tannbørsten skiftes hver 3 mnd, evt før om den blir slitt. ( gjelder alle i husstanden) Vi pusser hver kveld, men jeg er fæl til å glemme det om morgenen

Skrevet

Takker for svar. :) Begynte berre å tenke på det i dag, kor ofte man bør bytte ut desse tinga. Forstår at dei må byttes om dei er slitt, men har skjønt at det bør gjerast før den tid. Var nokon som nemnte til meg for ei stund siden at smokken kunne byttes annen hver mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...