konemor med gutt+spire:) Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 nå klikker det snart for meg(mye grunnet hormoner...), men er 3 gang jeg har uvi under svangerskapet og er ikke kommet fullt halveis enda!!!hva i svarte? noen som vet hva jeg kan gjøre for holder på med andre uka denne gang, for den første antibiotika kuren virket ikke(ble verre). begynte på ny i går, men blir stadig bare verre!! noen som kan hjelpe.hvor farlig er i grunn dette??? liker ikke å dytte i meg disse pillene. tar knapt paracet mot hodepinen min som har vart i 3uker. blir dritt lei og sur og grinete (det merker dere sikkert...sorry) håper på svar
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 UVI kan være veldig farlig i svangerskapet. Ta derfor for all del antibiotika! Har selv hatt det og måtte ta tre forskjellige kurer før det var en som endelig funket!
konemor med gutt+spire:) Skrevet 5. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2008 men hvorfor er det så farlig? hva kan skje? jeg begynte på ny antibiotika kur i går og i dag er jeg mye verre. verker noe sinnsykt. går det over til barnet så det får like vondt?(kjenner det noe forresten?)
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Dersom legen har skrevet ut resept til deg mens du va gravid - å sagt at det ikke er farlig for barnet - må du bare stole på det! Du blir bare gal vist du ska gå rundt å bekymre deg - å det e ihvertfall ikke bra for barnet!!! Men dersom du ikke klare å slappe av - ta en telefon til legevakten å rådfør deg me de! Du må for all del ikke høre på alt som blir sagt her inne - her er det mange som har meninger om ting de ikke har greie på!! Jeg har vært veldig plaget av uvi før - det som hjalp for meg va drikke veldig veldig mye vann - hele tiden! Også når du ikke har uvi(det er forebyggende!) Sist jeg hadde uvi fikk jeg beskjed av legen min at dersom jeg har sex uten å vær våt nok der nede - eller vist det gikk litt voldsomt for seg - kunne eg lett få uvi av det(sorry detaljer....) Prøv å slapp av!! Legen hadde aldri gitt deg noe som va farlig for barnet uten å innformert deg grundig om det!! Lykke til!!!
*tornerose* Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Grunnen til at en sier at dette kan være farlig er at hvis infeksjonen ikke blir behandlet så kan det føre til nyrebekkenbetennelse som igjen kan føre til tidlige rier. Derfor er det veldig viktig at du fullfører kuren med antibiotika og deretter sjekker urinen din hos lege etter 2 uker. Vær obs på å drikke MYE, appelsinjuice skal være bra. Hvis du startet ny antibiotikakur i dag og du ikke er bedre innen 3 døgn så hadde jeg kontaktet legen igjen. Tror forresten ikke at dette skader barnet ditt, altså at barnet ditt har like vondt. Lykke til ) Klem fra
konemor med gutt+spire:) Skrevet 5. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. april 2008 åh takk takk alle sammen! dere har lettet mye fra mine skuldre. hva skulle jeg gjort i kveld uten sider som dette og medsøstre som dere!! da puster jeg ut og tar kuren(fikk den tross alt på føden så sjønner ikke meg selv og hysteriet mitt,men men...). tusen tusen takk da slapper jeg av,drikker mye og gjør som jeg får beskjed om
NormaJean Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 vet du hva som forebygger UVI og kan hjelpe deg slik at du ikke må ta så mye antibiotika i fremtiden? TRANBÆR....... det går ann å ta det i kapsler eller drikke tranbær juice. er jo ganske godt. husker så godt på sykepleien når vi lærte om det, løp og kjøpte med en eneste gang. (var veldig plaget med UVI på det tidspunktet) har hjulpet meg masse. sjekk på nett. http://www.jr2.ox.ac.uk/bandolier/band6/b6-3.html så det er best med tranbær eller blåbær juice:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå