Gå til innhold

Hjelp meg ang. min hunds adferd.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en liten hund som alltid har vært rolig og snill, vi har kunt gjort hva vi har vilt med henne og hun har aldri vært noe glad i mat, såhun har ikke brydd som om noen av kattene har spist sammen med henne eller at vi har tatt fra henne gnagebein osv...

men nå har hun plutselig begynt å bli sinna på kattene når de nærmer seg når hun spiser, hun spirnger mot de og knurrer og bjeffer..også biter hun dem litt ser det ut som...

og sånn har hun begynt med lillegutt også viss han nærmer seg når hun spiser...

er dette normalt? noe vi kan gjøre for å stoppe dette, eller er det vanlig hunde oppførsel?

dette er vår første hund, har hatt henne i snart to år, hun er to år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er INGEN ekspert, men hadde det vært min hund som plutselig begynte sånn, så ville jeg kanskje kontaktet dyrlegen! Det kan jo være noe som plager hunden da. Tenk om hun plutselig beit gutten din. Bedre å få sjekket det!

Skrevet

Lurt å gjøre som hun over sier - gå til veterinær. Videre må dere på kurs, hele gjengen (om ikke veterinæren utfører mirakler da). Og det haster at dere gjør det!

Skrevet

Kom dette før eller etter dere fikk barn?

Hvis det kom etter, kan det være sjalusien som gjør hunden agresiv.

Er nok lurt å dra til veterinær, tilfelle hunden er syk, svulst på hjernen el.

som gjør hunden agresiv.

Men bare hver obs på å gi hunden nok oppmerksomhet så dere kanskje får sjalusien til å forsvinne, hvis det er det som plager den.. :-)

Masse lykke til!

Skrevet

det er kun når hun spiser da.... ellers kan lillegutt gjøre som han vil med henne, han koser og klemmer på henne hele dagen... de leker og koser seg, og hun blir aldri sint eller knurrer på han... er Kun når hun spiser, ikke alltid, men når hun er veldig sulten, eller får noe hun liker veldig godt....

Skrevet

Ah, men det var godt å høre:-) Kanskje hunden har blitt mer avhengi av å ha ro når hun spiser? Hvis det ellers er noen på henne hele tiden?

Jeg ville enten sett om det var noe kurs som startet, som fokuserer litt på det dere sliter med, eller rett å slett, hvis det bare er ved matfatet, at dere lar henne spise ett sted det ikke kommer noen andre til, så hun får være i fred med maten sin:-)

(Foreldrene mine eier Re dyrehotell så har litt erfaring)

Skrevet

he... kjører stadig forbi re dyrehotell........:)

kan nok hende vi må sette maten hennes på kjøkkenet fremover og lukke døren..

hun har tidligere vært veldig vanskelig å få til å spise, men nå spiser hun endelig:)

vi har derfor vendt henne til å spise i stuen... før ville hun kun spise om vi satt på gulvet med henne mens huns spiste..

Skrevet

Så morro:-)

Ja det kan nok være lurt! Får håpe dere finner ut en løsning som funker for dere og hunden:-)

Er jo kjempe bra at hun har fått opp matlysten da! Dere har nok gjort en kjempe jobb;-)

Lykke til!

Skrevet

Man skal alltid være obs på endring i atferd hos hunder! Vile tatt kontakt med dyrlegen å for å få noen tips. Det kan jo utvikles til noe verrre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...