Gjest Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Før jeg ble mamma: Hadde jeg mye pynt i stua...nå går det rett i gulvet så alt er i skuffene istedet. Kunne jeg sove hele natten og til langt på dag, nå våkner jeg minst tre ganger om natten og må opp tidlig. Kunne jeg sitte på do så lenge jeg ville, går jeg på do nå starter tåkeluren på stua. Spiste jeg varm mat, nå husker jeg såvidt hva middag er. Kunne jeg sove med håret løst, nå forsvinner minst en diger dott med hår i hånden hans om det er løst. La jeg meg sent på natten, nå føler jeg at det er natt når kl nærmer seg elleve. Kunne jeg dusje når jeg ville, nå er jeg heldig om jeg får meg ett halvt minutt i dusjen uten skriking. Kunne jeg sette meg ned å slappe av, nå løper jeg etter virvelvinden som tygger på ledninger. Hadde jeg jenteting i veska, nå er jeg heldig om jeg finner lighteren mellom smokkene,gulpekluten,lekene osv. Kunne jeg ha "mannebsøk", nå vet jeg han har en innebygd radar som sier fra når jeg har besøk så han kan våkne akkurat da. Kunne jeg ta meg en pils/rusbrus på kvelden, nå drikker jeg såvidt saft. Kunne jeg pynte meg, nå er jeg heldig om jeg får bort flekkene på klærne og grøten i håret. Før meg ble mamma: Var livet tomt. Var jeg ensom. Kjedet jeg meg. Lo jeg aldri like mye som nå. Hadde ikke dagen noe innhold. Var det ingenting å våkne til. Var det ingen grunn til å legge seg. Var jeg lei av å feste. Hadde jeg aldri følt en slik kjærlighet. Hadde jeg aldri grått slik av glede. Hadde jeg aldri kjent ett slikt bånd. Hadde jeg aldri ledd så jeg gråt av matkrig. Hadde jeg aldri følt slik glede over å bli sprutet ned med vann. Hadde jeg aldri følt slik takknemlighet som når jeg ser på min sønn. Hadde jeg aldri følt slik inderlig stolthet. Hadde jeg aldri stått å sett på ett sovende barn med ett hjerte verkende av kjærlighet. Hadde jeg aldri fått så gode klemmer og nusser. Var dagen aldri fylt av så mye smil, latter og glede. Hadde jeg aldri jublet over ett barns utvikling. Hadde jeg aldri smilt i halvsøvne over en tillitsfull liten kropp som krøller seg trygt inntil mamman sin om natten. Før jeg ble mor hadde jeg ingenting, nå har jeg alt!
Sjefsmegga Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Hehe...det er sant alt det der, selv når man må løpe igjenom dusjen og aldri får drite i fred så er det værdt det :-)
Poteto Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 fantastisk oppsummering om det å være mamma deilige babyer altså
Gjest -<<- Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 Hørtes ut som en sørgelig tilværelse, om ungen(e) er det eneste som gir den mening. "Før jeg ble mor hadde jeg ingenting"? Det er jo bare trist.
Silker Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 Å herregud, snakk om å ta ting litt for bokstavelig a.... Nydelig skrevet syns jeg
Gjest -<<- Skrevet 5. april 2008 #9 Skrevet 5. april 2008 For bokstavelig? Hvordan mener du det skal leses da? Første delen er grei nok, andre delen er bare trist. "Meningen med livet er barna og intet annet," sørgelige greier - både for foreldre og barn.
Gjest Skrevet 5. april 2008 #11 Skrevet 5. april 2008 Tusen takk jenter:) Pila: JEG hadde faktisk ingenting før jeg ble mor, levde alene på en leilighet på 22 kvm, bare festet hele tiden, følte ikke jeg hadde en grunn til å stå opp om dagen, ikke noe innhold i livet, ingen mening, savnet hele tiden noe mer, en grunn til å leve, plutselig ble jeg gravid og jeg følte og føler at endelig har livet mitt fått en større mening enn det noensinne har hatt:)
Gjest -<<- Skrevet 5. april 2008 #12 Skrevet 5. april 2008 Sørgelige greier, synd for deg. Fint du har fått det bedre.
Gjest Skrevet 5. april 2008 #13 Skrevet 5. april 2008 sånn er det bare for noen, men jeg sørger ikke over at det var slik nå når jeg har så mye, takk for det.
mpb♥ Skrevet 5. april 2008 #14 Skrevet 5. april 2008 Syns det var veldig fint jeg =) Noen som vet å ødelegge da..:-S
Tøysetipp Skrevet 5. april 2008 #15 Skrevet 5. april 2008 Fint for hovedinnlegger,men jeg skjønner hva pila mener. Jeg har ikke så mye til overs for sånne klisjeèr. Det blir for overdrevent og for mye av det gode.
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 5. april 2008 #16 Skrevet 5. april 2008 kjempe nydelig skrevet....)
;o). Skrevet 5. april 2008 #18 Skrevet 5. april 2008 Klisjeer er klisjeer, ofte fordi de er brukt så mye, og det faktisk er mye sant i dem. Hvis jeg skulle beskrive den enorme kjærligheten jeg føler overfor sønnen min, ville mange sikkert synes det hørtes helt banalt ut. Jeg synes det er kjempefint når folk roper og synger ut sin kjærlighet og lykke! Det er jammen mere enn nok av det motsatte!
Gjest Skrevet 5. april 2008 #19 Skrevet 5. april 2008 Å skrive om kjærlighet kan fort bli klisje fordi det er så utrolig vanskelig å skulle beskrive en så stor følelse bare med ord:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå