Alatariel Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Hei! Jeg og samboer har prøvd å bli gravide siden november, men foreløpig ikke noe resultat :/ Mensen er nå 1 uke for sen, men har ikke fått positivt på tester. Uansett er spørsmålet mitt om hvor lenge man må prøve før man kan henvende seg til lege og få noe hjelp for dette? (Tenker på Pergotime eller lignende). Stemmer det at man må ha prøvd i 1 år først? Vil helst bli gravid så raskt som mulig grunnet sikker jobb ut september, men vet ikke hva som skjer videre etter det... Bare sånn at jeg får rett på foreldrepenger dersom vi skulle bli så heldige og bli gravide
Gjest Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Hvis man av en eller annen grunn har fått påvist at man ikke har eggløsning, kan man få pergotime tidligere. Hvis det ikke foreligger noen spesiell grunn til at dere IKKE skulle kunne bli gravid (som f.eks at han vet han har dårlig sædkvalitet eller at du har årsaker som er grunn til infertilitet) så vil de fleste legene at man prøver selv et år før man starter utredning. Det er helt normalt å prøve opptil et år selv om det ikke er noe galt (og så har vi jo så klart de det klaffer for på første forsøk også ) Pergotime er heller ingen vidundermedisin. Den skal jo hjelpe for å få eggløsning, emn er ingen mirakelmedisin for å faktisk bli gravid. Lykke til med prøvingen
Alatariel Skrevet 5. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2008 Ok Hvor er det lettest å få tatt en sædkvalitetstest, er det noen som vet? Er vel igrunn det som er første steg når man skal prøve å finne ut hvorfor dette ikke funker :/
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Dere må nok gå til legen, og legen må henvise mannen din til et sykehus hvor han kan levere sædprøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå