$ilje Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Hvor jobber dere,hva slags lønn har dere,trives dere i jobben.Har egentlig kommet inn på sykepleierstudiet,men vurderer helsefagarbeider istedet,tenker det blir mye jobb med høyskolestudium+lillegutt.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Hva mener du med helsefagarbeider?
$ilje Skrevet 5. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2008 omsorgsarbeiderfag og hjelpepleierfag er nå slått sammen til helsefagarbeider.Altså kurs du tar etter helse&sosial og får fagbrev i.
Gjest Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Helsefagarbeider er vel det som kommer i stedet for hjelpepleier og omsorgsarbeider? Det skal vel hete helsefagarbedier istedet for hjelpepleier/omsorgsarbeider? Går selv på sykepleien og det er ikke såååååååååå mye arbeid. Går ganske greit egentlig, men litt jobbing og strukturering må til. Anbefaler sykepleien jeg.
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Helsefag arbeider er vel det samme som Hjelpepleier/omsorgsarbeider er det ikke det?? Jeg er i hvertfall utdannet omsorgsarbeider og har nå 139+ noen øre i timen + kvelds og helgetillegg. Er ikke noe som helst problem å få jobb her jeg bor i hvertfall, jeg har jobbet endel på et omsorgssenter og jeg trives veldig godt der. Har også jobbet på et vanlig "gammlehjem" men trivdes mye bedre på omsorgssenteret.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 Åh..er det slått sammen ja. Jeg er ikke omsorgsarbeider eller hjelpepleier. Men er utdannet helsesekretær. Gikk helse og sosial på vgs. helseservice 2 året og helsesekretær 3 året (men jeg tok påbyggning samtidig, så jeg hadde 44 timer i uka). Som hjelpepleier, omsorgsarbeider, helsesekretær, barne og ungdomsarbeider osv. er nok ikke lønna den høyeste. Tror du startet rett over 200 000 i året. Jeg har ikke jobbet som helsesekretær mer enn 4 sommre på rad (da jeg studerte). Trivdes veeldig godt i den jobben. Utrolg spennende yrke, syns jeg. Der vi får mange utfordrende og varierte oppgaver. Jobber på laboratoriet og tar blodprøver osv, på skiftestua og tar sårstell, sting osv, i skranken og i telefon.
Gjest Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 Har du vgs fra før? Eller søker du på realkompetanse? Ville tatt sykepleien, det er jo like mange år, forutsatt av at du har artium el. tilsvarende. Sykepleien gir høyere lønn, status, jobbmuligheter og videreutdanningsmuligheter. Det er ikke vanskelig.
Sistah*G07*J09* Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 Jeg har jobbet som hjelpepleier nå i ca. 5år. Jeg har deltidsstilling da (ønsker ikke mer), men visst jeg hadde jobbet 100% så hadde jeg hatt en årslønn på 260 000 kr Synes helsefagarbeider er veldig greit, men visst jeg hadde hatt muligheten så hadde jeg nok gått sykepleien. Er litt mer opptatt av det faglige, å kunne godt ha tenkt meg å jobbe med litt mer kontoraktig arbeid, medisiner, journaler osv. Når man er helsefagarbeider, så går det mest i stell, mat og noe medisinutdeling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå