Lille&LilleiMagen- har født <3 Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Det jeg mener er om det er større sannsynlighet for å få f.eks jente hvis man blir befruktet på spesielle dager etc? Synes jeg leste om dette for lenge siden. Ps: følger ikke så mye med her inne lenger. Mvh MEG
Underveis --> Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Som en person som har troen på vitenskapen, så har jeg absolutt ingen tro på dette. Det er rett og slett fullstendig ulogisk. Kjønnet bestemmes av x og y-kromosomer. Jenter har to x'er. Gutter har en x og en y. Alle eggceller inneholder derfor x'er, mens sædcellene inneholder enten en x, eller en y, som da bestemmer om det blir jente eller gutt. Sædcellene produseres før sædavgang, og da som regel flere dager før befruktning. Det er omtrent 50-50 av x'er og y'er, så nei, tror ikke det er mulig. Spør kineserne! Hadde det vært så enkelt å få ett bestemt kjønn, så hadde de, med sin ettbarnspolitikk, nok benyttet dette i stor skala! Det er nok heller ingen beviser for at sædceller med x'er har større overlevelsesevne enn de med y'er, eller omvendt, under spesielle forhold. Krokodiller derimot har kjønnsbestemmese avhengig av temperaturen i reiret ;-)
Babyønske �� Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Det blir sagt at sex på spesielle dager i forbindelse med eggløsning kan gi større sjanse for enten gutt eller jente. Gutt hvis sex nært eggløsning, jente hvis sex dagene i forkant av eggløsning. I denne "kalkulatoren" kan du taste inn "dataene" dine for å se når det er størst sjanse for hva : http://babymed.com/tools/fertility/calendar/calendar.asp Det klaffer selvsagt ikke i alle tilfeller, men i teorien skal det visst være en mulighet. Det sies det er fordi jentesædceller svømmer senere og trenger lenger tid fram til egget enn hva guttesædceller gjør.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Det er pga at x kromosomet til mannen lever lengre inni kvinnen, der for kan "jentesædcellene" ligge å vente en tid på at egget kommer, mens y kromosomet vil gå til grunne raskere og har større sjanse for å klare seg hvis egget er i nærheten under utløsningen. Jeg har absolutt troen på denne teorien!
Underveis --> Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 For de (dvs oss) som holder på med el-tester og monitorer og greier burde jo statistikken da faktisk vise en overhyppighet av guttebabyer ;-)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 Kommer an på når du har sex i forhold til positiv el-test:-) Da vi fikk sønnen vår drev jeg å pendlet. Fikk positiv el-test en onsdagsmorgen og kom ikke hjem før fredag rundt midnatt..da hadde vi det litt travelt for å si det slik, men det ble en gutt det:-) Og han må ha blitt til den fredagen for å si det slik! Denne gangen reiste mannen min vekk den helgen jeg hadde el, men vi sikret oss noen dager i forveien og det klaffet!! Så i teorien skal dette bli en jente, så jeg er veeldig spent nå! Hehe.
Underveis --> Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 Blir liksom et litt tynt statistisk grunnlag for meg altså ;-) Er det noen som finner en vitenskapelig undersøkelse som underbygger påstanden, så skal jeg kanskje revurdere!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 Ja, jeg har bare lest at spesialister synes det virker logisk, så da har jeg hengt meg litt opp i det:-) men hadde det vært så mye i det så hadde det nok vært en mer brukt metode f.eks i Kina som du sier:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå