Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Fjerna blindtarm da jeg var to år. Fikk vite idag at det kan medføre at jeg kan ha problem med å bli gravid...

Lure på om det er andre i lginende situasjoner som har noen erfaringer?

Er idag 22år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg ikke hørt noe om, men skulle jo egentlig ikke tro at det hadde noen sammenheng. Så lenge de ikke har ødelagt eggstokken på den siden da.

Hvem har fortalt deg at det kan ha en sammenheng mellom å ha operert blindtarmen og problemer med å bli gravid senere?

Skrevet

Ei venninne av meg fjernet også blindtarm da hun var lita, hun var vel 3-4 år. Hun fikk høre at hun kunne få problemer med å bli gravid, men hun har ei frisk lita jente i dag på 2 år:) Tror ikke de slet noe spesielt med å bli gravid heller:)

Skrevet

Fikk høre det fra eine søstra mi som igjen hadde hørt det fra ei anna søster som igjen hadde hørt det fra moderen....(gu så artig å få vite ting på den måten)

Vertfall så kan det føre til tette eggstokker, slik jeg forstod det. Var jo ganske liten da og blei "åpna" og undersøkt hvorfor jeg hadde så sterke smerter i magen, og det viste seg da å ver at blindtarmen hadde sprukket. og blindtarm og livmor ligg ikke så langt fra hverandre.

Skrevet

Så godt å høre:) er jo bare kanskje jeg ikke kan bli gravid..men er jo gjerne det man henger seg opp i når man er glad i barn og glede seg til å ha små selv:)

Skrevet

Jeg holder på med utredning fordi vi ikke lykkes med bli gravide, og i den forbindelse er jeg blitt spurt om jeg har hatt operasjoner av den typen. Greia er jo at store arrdannelser etter operasjonssåret kan føre til sammenvoksninger i egglederen. Men jeg tror ikke risikoen her er spesielt stor, det er vel bare noe de ønsker å vite om (og sjekke ut) dersom det skulle vise seg at det ikke er så lett å bli gravid.

Tror ikke du trenger å bekymre deg! Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...