Gå til innhold

valget står mellom Brio Sing og Bugaboo Cameleon! hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og mannen min liker begge vognene, syns det er lite som skiller dem. Men noe er det.

-Først og fremst prisen, brio sing er myyyye billigere enn buggis.

-syns kalesjen til brio sing er så kort, at den ikke kommer til å dekke ungen så bra, må evt bruke parasoll. (sportsdelen)

-hjulene til bugaboo er så små foran, så må jo kjøpe vinterhjulene ved siden av. (ekstra utgift)

-buggis er lettest (kun 9 kg) som er bra for meg siden jeg har leddplager og bor i 3 etg

-brio sing sitt understell er lettere tilgjengelig.

-begge er veldig enkle å slå sammen, men brio sing kan man ikke feste bilsetet på.

-Brio sing er mer en-hånds brukervennlig. lettest å løfte av baggen, justere sportsdelen osv

-bugaboo sin bag er 10 cm lenger enn brio sin. altså bedre plass til vinteren. (får august baby)

er det noen med noen gode tips her? Anbefalinger? Hadde satt veldig pris på noen svar.

huff, heller mest mot bugaboo, men den prisen da!?! noen som kan anbefale ett virkelig billig nettsted? har tittet litt på noen nederlandske sider, men syns ikke det var sååå billig, ca 850 euro. Har mulighet å få det sendt til sverige da, så slipper jeg toll/moms siden det blir innad i EU.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er et vanskelig valg.

Bugaboo er kjempe fin! men fy for en pris. Vi valgte ikke denne grunnet prisen, selv om vi får vogn. Er altfor mye for en vogn synes nå jeg...

Så vi har valgt brio sing. Synes den er kjempe fin!!! Vi er iallefall veldig fornøyde! Ser dette med kallesje ol, men det får så være... jeg tror vi blir fornøyde! Men bebyen kommer jo ikke før i august her heller, så har jo ikke fått prøvd den ut i praksis enda.. hehe...

Skrevet

Vi har bugaboo cameleon, og er begge enige om at vi ALDRI skal ha noen annen vogn (har prøvd 2 andre duo/kombi vogner før det).

Eneste likheten ved cameleon og sing er jo de to litt mindre svingbare fremhjulene.

Nå har ikke jeg satt meg helt inn i hvordan sing fungerer, men jeg har lest litt om den og så vidt jeg vet gjør den ikke halvparten av de tingene som cameleon gjør.

Har du sett instruksjonsvideoen på bugaboo.com?

Det jeg synes er mest positivt med bugaboo er:

* At den er så innmari lett å trille og bære, jeg kunne bære opp lange trapper, opp på buss, tog osv ved å holde i bumperbaren helt til tuppa var rundt 15 mnd (nå er hun 2 år og litt for tung til at jeg orker det).

* At man kan bytte trekk

* at man kan bruke vogna som høystol på resturant for eks

* At man kan ta av sportsdelen og bruke den som hvilestol til barnet

* At man kan kjøpe masse fint og lurt utstyr til den

* At styret er vendbart

* At man kan justere hvordan man vil trille etter hva slags underlag man triller på (hvilke hjul som er foran osv)

*At den lett kan trilles med en hånd, så den er en perfekt byvogn, men den fungerer også fint i skog og mark.

Ja jeg kunne ha holdt på i evigheter :) ELSKER vogna vår.

Skrevet

huff, vanskelig. nå heller jeg bare enda mer mot bugaboo. men prisen er til å grine av. får 2500 kr av mamma og pappa da til kjøpet, men dog.

Brio sing virker litt bedre å trille da, men har ikke prøvd dem utenfor butikk. Tror vi får ta bilen ned og teste hvordan de passer i baggasjerommet. vi har en BMW 1 serie, så er ikke akkurat plass til så mye oppi der.

Skrevet

Me har kjøpt bugaboo cameleon.

Me va heldi for me va på Januar salg å fikk goe tilbud.

Søstra mi kjøpte dn øve nettet i Nederland å fikk en kjempe bra pris.

Slepper frakt sa hu,..

D va noe at viss d e første vare en kjøper så va d - frakt....

Eg kjøpte ikje øve nettet fordi eg fikk dn så billi på salget her hjemma.

Så eg hadde sett enn del på nettet før du tar et valg...

Bugabooen får du nok i di fleste biler,for dn kan du legge sammen utroli godt!! :)

Skrevet

hva betalte du på salg her i Norge? vet du hvilke nettside søsteren din brukte?

Skrevet

Brio sin er mye bredere enn Bugabooen. Sett de hjul mot hjul så ser du hvor stor forskjellen egentlig er. Ganske mye som skiller dem.

Vi kjøpte Bugabooen og vi såg på begge disse vognene. Ingen tvil om hvilken vi ville ha.

Men vi hadde ikke pris i tankene da vi kjøpte vogn. Første vogn til første barn, skal brukes lenge og til flere barn, så da mener jeg det er vitkigere å tenke på vogna og ikke prisen.

Lykk til med valget, jeg gleder meg i allefall til å ta i bruk min Bugaboo!:)

Skrevet

hmm, enda ett argument for å kjøpe bugaboo. har nå og forelsket meg i denim stoffet, men det er jo enda dyrere. hahahaha, men dette er den første bebbisen, vil jo ha den beste vognen for meg og lillegutt;)

nå gjelder det da å finne billigste sted. syns ikke de nederlandske sidene var så billige, 7100NOK. finner ingen svenske butikker som selger den. noen som vet om en svensk butikk som har den? happyland og den andre store ved svinesund har den ikke:(

Skrevet

Du kan jo også ta med i betraktning at bugaboo faktisk lett kan selges igen for rundt 6000 kr (som nesten er full pris) mens andre vogner synker mye fortere i verdi.

Siden buggisen er så populær og dyr selges de lett på finn.no for eks :)

Skrevet

det er sant. Nei, nå har valget falt på Bugaboo..... kjempe fin vogn da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...