Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

og uregelmessig puls. Hva er det for noe? Jeg har tatt EKG to dager nå, har BT på 160/97. Det virker som hjertet hopper for så og hoppe over noen slag..De finner ikke ut av noe på legevakten- det eneste de kan si er at EKG er normal. Det begynte med at jeg var kvalm og uvel for to dager siden og fikk hjertet i halsen. Sånn har det bare fortsatt. SKikkelig ubehagelig, aldri hatt sånn før. Ei venninne av meg mistenker arterieflimmer, men mener at det bør sees på EKG. Så dere kloke hoder- hva gjør man med hoppende hjerte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg aner ikke hva man gjør med hoppende hjerte, men jeg håper det går over!

Skrevet

Hei!

Det høres ut som en ganske vanlig tilstand,"ekstraslag" men det er sikkert en ubehagelig tilstand.Tror ikke det er noe farlig. Hadde en pasient en gang jeg fulgte opp,jeg husker legen hennes forklarte at hjerterytmen er i ganske stor grad påvirkelig av hormonelle faktorer,veldig ofte av kjønnshormoner.

Hun måtte slutte med østrogenplaster som hun brukte,kutte ned på kaffe og røyk.

Dette hjalp henne.

Om du fortsatt er bekymret hadde jeg kontaktet legen igjen og bedt om en skikkelig utredning.

God bedring :)

Klem

Skrevet

Hmm. ikke røyk og ikke kaffe og ikke hormonplaster eller p-piller. Hva med høyt blodtrykk? Kan det gi ekstraslag?

Skrevet

Ja det tror jeg det kan. Du kan jo ha en hormonforstyrrelse? Kanskje en ide å ta noen blodprøver for å sjekke ut dette....sjekk samtidig stoffskifte og blodprosent,samt jernlager. For høye eller lave verdier av dette kan også gi ekstraslag...

Og stress...hmmmm....men det er ikke du :))

Klem

Skrevet

haha... Faktisk hatt lite stress i det siste. Kanskje det er det som er feilen????

Skrevet

mm..... run forest run!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...