Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å bruke karin naphaugs hysj-metode da vi ikke vil bruke en så streng metode som ferbers. Bør vi bruke samme metode ved legging både på kveld og på dag? Eller skal vi gi etter og vugge på dagtid og bare vere strenge på kvelden? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er baby? Min er tre mnd og jeg bruker også en metode fra Karin. Han gråter endeel når han skal legges til natten. Og må ærlig innrømme at jeg på dagen ikke har overskudd til å gjøre det samme, men triller han. men det beste hadde jo helt klart vært å få til det samme på dagen. Sier til meg selv at den dagen han sovner av seg selv på kvelden så kan vi begynne å stille strengere krav på dagen

Skrevet

Hun er 4 mnd. Vi begynte med metoden i går. I går brukte vi 1 t fra vi la henne til hun sovna. I dag tok det 50 min. Men i går tok jeg henne opp 3 ganger, og i dag 4 ganger. Jaja, håper det hjelper.

Problemet er at vi bor i 5.etg uten heis så gidder ikke trille tur mer enn en gang om dagen. Den ene gangen sovner hun veldig greit, men sliter de andre gangene hun skal sove på dagen. Men tror jeg kommer til å forsette å vugge henne i søvn på dagen en stund til (i vognbagen). Og så aldri legge henne i senga på dagen viss jeg ikke har tenkt å bruke metoden (sånn at hun skjønner at senga er alvor.. når hun blir lagt der skal hun sovne selv).

Skrevet

Jeg vil fraråde både trilling og vugging. De skal ligge i senga/vogna uten å bli trilla for hvordan skiller en unge på om det er natt (uten service) og dag (med full service).

Alle uvaner må alltid avvennes :.)

Skrevet

skal vi slutte å trille tur da mener du??

Skrevet

Hvis lillegutt ikke sovner i løpet av 5 min ute i vogna, triller vi litt.

Om kvelden er det ikke noe problem med legging, tror han har skjønt at senga er nattinatti.

Skrevet

sorry, skikkelig flåsete nå, men måtte bare flire litt, for jeg leste fort over innleggene, og leste "bruker dere søvnmetoden på dere selv" ha haaaaaaaaa....

Skrevet

He he, nei det mener jeg ikke, lurte på om jeg måtte skrive spesifikt det med å trille tur men gjorde det ikke...

Nei jeg mener :-) at triller du tur så er det en annen sak. Tenkte bare hvis du hadde vogna på terassen, eller de la seg i senga så er det dumt at de skal måtta ha bevegelse for å sovne..

Men vår jente har alltid villa sove i senga si. Hun er nå 2 år og 3 mnd. Hun begynte i barnehage når hun var 19 mnd og hadde aldri lagt organisert i vogn. De hadde ei vogn tilgjengelig i bhg som vi kunne bruke, så jeg sa vi kunne prøve å legge henne der. Jeg skulle gjøre det første gang sa de og hadde jo ikke tro på det, men hun sovna utrolig nok der og nå har hun sovet der siden, men hjemme er det senga... ellers sover hun ikke..

Jeg starta i bhg med å trille fram og tilbake, men fikk streng beskjed at de ikke hadde tid å gynge/trille på 7 sovebarn så den luksusen måtte jeg ikke gi henne... Nå setter de alle vognene på rekke og rad og ungene sovner etter hvert.. Det går an med andre ord :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...