Gå til innhold

Noen som har vært i Side i Tyrkia??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fint der?

Skal ha med barn på 1,5 år. Noe spes jeg bude ta med da?

Noen restauranter og severdigheter osv. du kan anbefale??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 ganger faktisk:-) Det er vel snart 15år siden jeg var der siste gang, så restauranter ol er helt sikkert ikke de samme nå som da, men stranda der er veldig fin! Hvis jeg skulle reist tilbake til tyrkia nå når jeg har barn, ville jeg vurdert side igjen!

Skrevet

Anbefales!

Kjempefint, masse historie, flotte bygninger, fantastisk strand, bra spisesteder, mye fine turer, jevnt over positivt.

Nede i Side sentrum kan det bli litt mye kjøpepress, spesiellt i hovedgata, men beveg dere litt ut i smugene, der er det roligere med ikke så aggresive selgere.

Jeg hadde med en på 5, så vet ikke med bleier og slikt, men det er godt tilrettelagt for barn, de går bla gratis på alt. På hotellet der vi bodde var det gratis frokost til alle under 10 år feks, om en voksen kjøpte frokost (tror det var 120 kr for en uke). Bra mat, både på hotellet og ute i byen. Vær forberedt på at servitører og slikt kommer å plokker opp barnet for en liten kos og en liten presentasjonsrunde på kjøkknet. :-)

Skrevet

solfaktor (de selger der nede men det er dyrt)

bleiene er dårlige

mange bra restauranter der. Anbefaler og spise dønerkebab i hovedgata.... den er kjempe god......

Skrevet

så kan du ta en båttur til Manavgat, den tar ikke så lang tid. Eller Antalya eller Alanya. Tar lengre tid men er enda flottere!

Går an å "bade m delfiner" men det er ikke alltid delfinene er å se da...

Skrevet

Åhhh jeg elsker Side, og har vært der flere ganger. Kan egentlig ikke anbefale en spesiell restaurant da alt smaket fantastisk uansett hvor vi var. Men prøv den nasjonalretten i leirkrukke "Yammi"

Ta med bleier og solkrem, alt annet får du tak på egentlig. Du har masse vakre ruiner ni Side sentrum så du får masse der.

En tur på markedet i Manavgat vill jeg også anbefale. Hamam er et must, det er så deilig at det burte være lovpålagt i Norge minimum 2 ganger i uken.

Gå på salong å få klippet håret og ta manikyr og pedikyr og la mannen ta en barbering på tyrkisk måte.

Hvor skal dere bo?

Skrevet

Om det er fint der!!!!!!!!!! Ja det skal jeg si deg det er :-)

Ang shopping så dropp hele side Sentrum. Der inne er det blod priser. Ta heller Dolmus eller en taxi til Kumkøy. eller dere kan gå på markedet inne i Manavgat ( men veldig varmt der. siden alt er under tak)

Vi pleier stort sett å spise på en restautant som heter Truva ( Kjenner familien fra 15 år tilbake). Ligger nede på stranden.

Ta med vogn, eurax og høy solfaktor. solkrem der nede er dyrt og har som regel gått ut på datoen...

Hvilket hotel skal dere bo på???

Skrevet

Vi skal bo på Hane family resort i Kumkøy. Gleder oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...