Gjest Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Har ei jente på snart 10 mnd som våkner i snitt hver andre time. Har fått boka "no cry-sleep solution" nå og har lest igjennom og lagt slagplan Når jeg leste boka virket det så enkelt alt sammen, enkle tips og knep som virker over tid. Man må bare ikke gi seg og være tålmodig. Nesten for godt til å være sant egentlig.. Er veldig spent, skal begynne på mandag! Oppdaget at noen av rådene er noe jeg allerede gjør/har gjort, og hun har forbedra seg littegrann de siste mnd`ene... Så om jeg bare holder meg til samme opplegget de neste to-tre mnd`ene så kan vi forvente enda større forbedringer!! Joho! Øyner et håp for vår lille antisover Noen som har brukt metodene hennes? Og hvordan/hvilke/hvor lang tid isåfall og hvordan gikk det?? Nysgjerrig ama Skal selv ta i bruk en "lovey", "gently removal plan" og "keywords"
båneiverden Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Hei! ja jeg har kjempegode erfaringer med boka!!! Vil anbefale deg å prøve ja! Her brukte vi ca en mnd på å få snuppa til å sovne i egne seng, fra å være helt avhengig av å sovne med jeg eller pappaen ved siden av seg i dobbeltsengen. Jeg kjørte først the gently removal plan for å lære henne å ikke kun assosiere innsovning med pupp, og det hjalp i seg selv, men så gikk jeg videre og nå sover hun i egen seng i hvert fall halve natta. Jeg har ikke vært så flink enda til å jobbe på nettene pga at jeg er så trøtt selv, så jeg tar henne ofte bare over til oss også så sover vi videre der. Men jeg tror jeg vil slutte med det etterhvert, og da bruke pantley sine råd ved nattlige oppvåkninger. Men tulla sluttet med mange av disse oppvåkningene av seg selv etter at hun lærte å sovne i senga selv. Jeg har også 2 loveys, kosefille, og har innført en frosk som er en spilledåse, som henger på senga hennes som jeg spille når jeg legger henne. Denne ahar jeg just innført, og tenkte at den skal bli et slags keyword om nettene også etterhvert! Deilig at snuppa vår aldri har måttet grine seg i søvn syns jeg! Og så merker jeg at lærdommen sitter! Dvs ved sykdom e.l når hun igjen våkner hyppigere og sånn, så er det veldig lett å komme tilbake til gode vaner etterpå! Lykke til!
Gjest Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Åhh så godt å høre! Hvor gammel er jenta di? Har lurt på å kjøpe en spilledåse av noe slag jeg også, men tror det vil bli distraherende for henne.. hun er så inmari leken og aktiv av seg, så jo mindre jo bedre Men bruker bamsen hennes da, og legger den i mellom oss, tett inntil henne når hun får melk. Passer også på at hun koser mer med den enn med meg, og omvendt.. merker jeg må legge av noen av mine "uvaner"... er ram på kosing Vi samsover enda da, fungerer bra for oss. Hun har sin egen soveplass og ligger ikke klint oppi meg hele natta. Bor i toroms, men skal flytte snart, så da blir det nok en overgang til eget rom så snart hun sover bedre på nettene...
båneiverden Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Hei ja! Jenta mi er 16 mndr nå. Og dette trente vi på da hun var 14 mndr. men akkurat nå har hun lært å reise seg (litt treig, hehe), så nå er hele legginga et kaos igjen! Men dette skriver jo Pantley også om, at når ungene lærer nye "tricks"/ferdigheter så må man gi dem lov til å være ivrige på og utøve disse i en periode. Så nå er vi litt tilbake til pupping i søvn av og til, men jeg slapper egentlig helt greit av med det, pga at jeg tror det er en fase... Syns det er fantastisk at du samsover med di tulle, det gjøres her også i perioder. Og hadde det ikke vært for at jeg selv av og til har søvnproblemer så hadde vi nok gjort det mer permanent. Jeg tror det er kjempesunt! Og ikke ha dårlig samvittighet for at du koser mye med tulla di, det er jo så koselig!!! Og jeg tror det legger grunnlaget for et trygt og nært forhold... Vedrørende spilledåsa så har ikke det vært helt suksess heller hehe! men nå er det jo det å reise seg opp som er det mest gøye i verden, så man må jo være litt tålmodige i perioder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå