Gjest Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Har ei jente på snart 10 mnd som våkner i snitt hver andre time. Har fått boka "no cry-sleep solution" nå og har lest igjennom og lagt slagplan Når jeg leste boka virket det så enkelt alt sammen, enkle tips og knep som virker over tid. Man må bare ikke gi seg og være tålmodig. Nesten for godt til å være sant egentlig.. Er veldig spent, skal begynne på mandag! Oppdaget at noen av rådene er noe jeg allerede gjør/har gjort, og hun har forbedra seg littegrann de siste mnd`ene... Så om jeg bare holder meg til samme opplegget de neste to-tre mnd`ene så kan vi forvente enda større forbedringer!! Joho! Øyner et håp for vår lille antisover Noen som har brukt metodene hennes? Og hvordan/hvilke/hvor lang tid isåfall og hvordan gikk det?? Nysgjerrig ama Skal selv ta i bruk en "lovey", "gently removal plan" og "keywords"
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Jeg har desverre ikke erfaring men vil gjerne at du kommer med oppdatering da jeg har veldig lyst til å sjekke det ut på min lille på 10,5mnd. Hun ammes fortsatt mye om natten og leggingen tar 1-2 timer per kveld, så noe må gjøres snart...
Gjest Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Jeg har prøvd tipset for å babyen til å sove lenger lurer enn en halvtime - og det ser ut til å hjelpe! Akkurat mens vi skriver er han over den vanlige halvtimen sin. Har slitt lenge med at han våknet etter 30 minutter. Sliter fortsatt med det om kvelden.
Gjest Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Oppdatering kan jeg komme med vettu Har selv hatt problemet med at hun ALLTID våkna etter en halvtime, spesielt på dagen og de første timene etter at hun la seg. Fikk et tips her inne for noen mnd`er tilbake om å ile til idet hun holdt på å våkne og gjøre alt i min makt for å få henne til å sovne igjen... Holdt på slik en stund og det hjalp! Ikke med en gang (med to skritt frem og ett tilbake...) men over tid har hun nå drøyet det til 1-1 1/2 time i strekk! Noen ganger nekter hun å sove lenger enn en halvtime da selvsagt... men det funker iallfall og det gir håp for natteranglere som ikke er glad i gråting
Marolla Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Jeg er heller ikke stor fan av Ferber, så jeg "laget" meg en egen metode. Den eneste regelen var at hun skulle sovne i senga. Gråt hun litt så strøk jeg henne og sang. Gråt hun masse tok jeg henne opp og gikk og sang til henne. Søkte hun pupp, så fikk hun den, men fikk ikke sovne på den. Likens var det om natta. Jeg gikk aldri ut av rommet og var der helt til hun sovnet. Første natta tok det ei stund, men hun forsto straks hintet. Etter 2 uker kunne vi synge sang si god natt og gå ut av rommet selv om hun fremdeles var våken. Det tok kanskje lengre tid enn Ferber, men mamma-hjertet mitt har det veldig godt med måten vi gjorde det på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå