A:1977 Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Sjøl bor jeg i Oslo og er sånn passelig fornøyd...
Fire småtroll Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 En mellomstor by på sørlandet er helt topp! Stort nok til å ha alle tilbudene en trenger, kino, kafeer, kjøpesentre osv. Stor helsestasjon, både offentlige og private barneleger, kiropraktorer og naprapat, godt kollektivtilbud, mange skoler og nesten full barnehagedekning.. Men samtidig lite nok til at det er lite ventelister og køer på alle områder, på helsestasjonen har de god tid til deg og du kan komme når som helst. To jordmødre på helsestasjon så du får god oppfølging når du går gravid.. De har tid til å svare på spørsmål og hjelpe deg på nav, i banken, i butikken osv Lite vold og narkotika, kan sove trygt uten å låse døra. Gode naboer, rolige veier som ungene kan sykle og leke fritt i.. Ja, jeg er veldig fornøyd!
Sjefsmegga Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Synes det er fint her jeg, norvestlandet, Kristiansund, by i vekst og vi bor ca 30min fra sentrum, helt greie priser og godt utvalg i butikker, kun Ikea som mangler nå ;-) Fantastisk god fødselsomsorg, og NESTEN full barnehage dekning. Ingen planer o å flytte, kort reisevei til Oslo, knapp time med fly :-)
Gjest -<<- Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Oslo. Det er det nærmeste man kommer en storby i Norge, og jeg foretrekker å bo i storbyer. Selvsagt er det en smakssak, men stort sett står man jo relativt fritt til å flytte steder man trives.
Gjest Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Utenfor Drammen bor vi og treives meget godt. Kort vei til Oslo, kort vei til Drammen, alle tilbud vi har behov for, kort vei til flyplassene og kort vei til båter til Danmark etc. Godt å bo her:)
mams-til-tre Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 en liten plass på sørlandet, og det er fordi her kjenner alle hverandre, får alltid plass i barnehagen, frisk luft (herlig sjøluft rett på utsiden av huset), trenger ikke å vær så redd for ungene (her kan de sykle rundt o kose seg ute til langt på kveld), vennene våre bor nærme oss, vu har kino, kafe, diverse resturanter, utesteder, og sist og ikke minst noen helt utrolig flotte skoler,som ungene stortrives i.
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 Bor ikke du på Konnerud? Mener å ha fått med meg det. Synes ikke akkurat at Konnerud er utenfor Drammen (bruker jo 3 min. opp dit med bil), men i Drammen. (feks) Tranby er mere utenfor Drammen. Ikke noe kritikk mot Drammen altså, synes Drammen er blitt en kjempefin by.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå