Gå til innhold

Sportsvognen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De fleste har vel begynt med sportsvogn nå?

Vi begynte for 1,5 uke siden. Men nå synes jeg det er vanskelig hva jeg skal kle på lillegutt i vogna.

I bagen var det alltid lunt, og da brukte vi dyne go stormtrekk.

Nå bruker vi voksipose i sportsvogna, men det begynner å bli litt varmt for det.

Lurer på om vi skal kjøpe en vår/sommer-pose - greit å ha noe som er tett, så det ikke trekker innunder.

 

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe nei, jeg tviholder ennå på bagen:) Bagen i mi vogn er ganske stor og nå snart skal jeg ta bort vognposen (kjenner hun er svett hver gang) da blir d ennå mer plass i vogna.

Men til spm ditt. Har du voksipose kan du kjøpe sommerdynen som skal være inni i stede for d tykke teppe. Ellers så kan du jo bare bruke vanlig dyne og heller bare kle på barnet litt ekstra etter vær og vind. Noen barn er jo vamere enn andre. Lurt å bare prøve seg litt frem på hva som er best for ditt.

Og så er jo lammeskinn i bunn på liggedelen veldig bra, den varmer på vinteren og kjøler av på sommern. (smart å kjøpe et du får selen på vogna igjennom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til problemet ditt. Vi gikk over til sportsdelen for et par uker siden, og jeg sliter litt med å finne rett påkledning nå. Har lammeskinnspose og stormtrekk på, så det er jo vindtett. I dag har han rett og slett bare hatt strømpebukse nedentil, og body og en foret fleecejakke på overkroppen, og han har vært god og varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviholder også på bagen. Kjøpte simo duo pga den har stor bag, slik at jeg kunne bruke den lenge. Synes den er lunere, og kos å ha baby lenge =) Det som er greit med denne også, er at den har rygg i bagen, så mini får sitte litt opp når han ikke sover når vi går tur. Ellers så har vi lagt bort lammeskinns posen nå. Har heller lammeskinn og dyne. Men idag da det var sol og +10 grader, var det nesten for varmt med lammskinnet (hadde da på bomullsbody og strømpebukse med en tynn ull dress over + lue og votter)

Han var på nippet til å være våt av svette. Men nå er min er ordentlig varme ovn også. Blåser det en del, tar vi fram vindtrekket også..

 

Tips til deg anonym med sportsvogn: Hvis du har et stort teppe du kan ha over dyna, kan du tulle det ordentlig godt rundt dyna og under barnet. Da blir det ikke trekk.. Dette gjør ei vennine av meg med si tulle.. =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også Simo Duo, har akkurat byttet til sportsdelen. Den bagen er helt genial, merker at jeg savner den litt - men er veldig fornøyd med sportsdelen også.

Vi har foreløpig brukt Voksiposen. I dag hadde han bare strømpebukse og body med en fleecejakke over. Også knøyt jeg ikke posen helt sammen, så da ble det ikke så tett og varmt.

Tror nok vi går over til å bruke en bobledress vi har arvet og Berger-pledd rundt, med lammeskinn under.

Ellers så så jeg en smart fleecepose idag. Den hadde ermer og hette, men var som en pose nederst også var det hull i den til å ha sele gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også Simo Duo! Og vi byttet til sportsdelen i påska. Er veldig fornøyd med den, som jeg også var med bagen. Jeg bruker for det meste dyna i sportsdelen, med lammeskinn under og trekket på toppen. Da har Knerten på seg body og strømpebukse, med ulltøfler og en god ulldress utenpå. (Nøstebarn). Det har fungert fint så langt, passe varm, hverken kald eller klam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...