Gå til innhold

Stønad til barnetilsyn = Foreldrefradrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet?

Alle som har barn, uansett gifte eller ei, får foreldrefradrag hvis de har dokumentert utgifter til barnetilsyn.

Er det noen som vet om ensliges stønad til barnetilsyn kommer i tillegg til foreldrefradraget, eller om det er slik at enslige får like mye som andre totalt.

Hum, dette ble kanskje litt vanskelig forklart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ta heile summen du har BETALT i barnepass, og trekke frå stønaden til barnepass. Og så kan du rekne ut foreldrefrådraget av det du då sit igjen med(det du reelt har betalt sjølv:)

Skrevet

Så da betyr det at enslig forsørger får akkurat like mye i støtte som "vanlige" foreldre?

Skrevet

Ja, det er samme regelen. Du må berre trekke frå stønaden til barnepass først:)

Skrevet

Hmm vi får jo mye mer i støtte da, men bare fradrag for det vi betaler ellers kunne de jo like gjerne ha betalt hele barnehageregningen til å begynne med (noe som ikke hadde vært meg i mot, men da kunne jeg ikke samtidig krevd fradrag for en utgift jeg ikke har hatt).

Skrevet

Det er noe å huske på når alle "klager" over hvor mye støtte enslige foreldre får i støtte.

Staten hjelper kanskje til med "regningen" i løpet av året, men til sist får alle den samme støtten.

Skrevet

Blir jo ikke helt det samme da. Aleneforsørgere får tross alt skatteklasse 2 som såvidt jeg husker i gj.snitt betyr kr 10 000 ekstra i skattelette i forhold til de i klasse 1. Dessuten skulle det bare mangle at man må trekke fra stønaden til barnetilsyn fra alle barnehageutgiftene, det er da vitterlig det som er den reelle utgiften man har. En skatter jo tilsvarende ikke for stønaden til barnetilsyn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...