Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 er det bare svangerskaps kiloene som raser, eller faller di andre ekstra dritt kiloene også? jeg har lagt på meg 20 kg, men har vært hjemmeværende hele svangerskapet, har snavlet veeeldig mye, så det er nok noen kilo som ikke skulle vært der!!! forsvinner di også med amminga eller er det sånne kilo som må trenes å slites med.....?
Gjest Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Raser og raser... Hos meg var det helt ulikt første og andre gang: Første gang gikk jeg opp 20 kg i svangerskapet, fikk en jente, gikk ned 6 kg på sykehuset, mens resten gikk bort saaakte men sikkert i løpet av de neste månedene. Var vel tilbake på startvekt etter 8-9 mnd kanskje...? Skal sies at jeg ikke gjorde noen ting for å gå ned annet enn å amme og trille litt tur, da. Mye småspising ble det nok også... Andre gangen hadde jeg gått opp 15 kg (samme startvekt som sist), fødte en stor gutt, 11 kg gikk vekk på sykehuset, mens de 4 siste kiloene ble borte i løpet av en uke. Så SÅ ulikt kan det være!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Jeg hadde startvekt på 65 kg. når jeg skulle ha første. Var 79 når jeg var høygravid, og 3 uker etter fødselen veide jeg 63 kg... Så d gikk ganske fort:) Gjorde forresten ikke noe annet enn å amme, trille og kutte ut brus for å gå ned i vekt... Denne gangen har jeg gått opp noen kg mer(er bare i uke 32,og veier allerede 82 kg!), så håper de forsvinner like fort som etter førstemann:)
Gjest mphs Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Første gangen gikk jeg opp 12 kg og gikk ned 10 kg av de på sykehuset. Nå andre gang har jeg gått opp 15 kg og har kun gått ned 6,5 kg nå 3 dager etter fødsel. Men har fortsatt mye vann i kroppen.
gullegget Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Huff, hos meg raser de ikke bort:( Gikk opp 20 kg med de to første, begge veide over 4 kg og jeg gikk ikke ned mer enn 4-5 kg på sykehuset:( Og sleit med å få vekk resten. Nå er jeg på god vei til å gå opp 20 kg igjen, selv om jeg trener å går turer. Men jeg skal vel gå opp så mye hver gang..
april08baby Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 I tillegg til de kiloene som forvinner ut med barnet, har en også ofte mye vann i kroppen som forsvinner de første dagene. Sist gang la jeg på meg 18 kg (veide 78 kg i utgangspunktet) Jeg pleier å legge lett på meg og ha problemer med å få av kiloene igjen. Innen 6-ukers kontrollen hadde alle kiloene forsvunnet av seg selv. Blir spennende å se hvordan det går denne gangen... har lagt på meg mer nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå